• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maten in 1 cel samenvoegen, seperated, meerdere varianten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angiee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2012
Hoi allemaal,
Vooropgesteld, ik ben niet zo handig met Excel, dus neem mij niet kwalijk als ik iets niet begrijp.

Ik heb een groot document (70.000 rijen) met kleding en schoenen, waarvan op 1 rij moeten komen, gescheiden door een komma.
Wat ik tot nu toe heb gedaan is,

1.) kolom gesorteerd waarin de cellen van dezelfde producten overeen komen (keys)
2.) Alle cellen met meerdere varianten ongeveer 15 keer naast elkaar gekopieerd
3.) Totale bereik geselecteerd
4.) Een subtotalen gemaakt van me keys
5.) Subtotalen gezet in een zelfgemaakte kolom aan het einde van me lijst
6.) Subtotalen gedraaid en het vinkje onderaan cellen toevoegen uitgezet
7.) Dit allemaal in een nieuw tabblad gezet
8.) Een cel toegevoegd aan de eerste rij in de kolom waar de uitkomsten van die subtotalen staan, en alle cellen naar beneden verplaatst
9.) Gesorteerd op laatste kolom
10.) Nu heb ik dus rijen met 1,2,3,4,5,6,7 etc. varianten onder elkaar

Maar nu wil ik dus de cellen samenvoegen per aantal met daartussen een komma.
Dus van de tweede rij wil ik 1 cel verwijderen, en van de derde rij 2 cellen, en van de vierde rij 3 cellen, dus uiteindelijk 14 cellen verwijderen.
En dan de cellen samenvoegen per aantal met daartussen een komma.
En de cellen seperated maken omdat er soms een halve maat in staat.

Maar hoe doe ik dit?
Zie voorbeeld bestand. bij Startdatum staat dus de subtotalen.

Terwijl ik dit typ snap ik mezelf niet meer haha, maar hoop dat iemand mij begrijpt.

Groetjes, Angela

Bijlagen

Welke cellen moeten verwijderd worden en op basis van welke criteria?

Programmeertechnisch is het niet zo moeilijk maar het is niet helemaal duidelijk hoe je het wilt hebben.
Ik raad je aan om enkele regels handmatig te doen, zodat duidelijk is hoe het nu is en hoe het moet worden.
Dus voor en erna.
Aan de hand van het patroon kan het programma geschreven worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi,
Het is dus zo dat ik allerlei producten heb, en nu staan dus dezelfde productnaam bijvoorbeeld 4 keer onder elkaar, maar dan met een andere maat
Dus dan is het bijvoorbeeld
Schoen 1 S
Schoen 1 M
Schoen 2 S
Schoen 2 M

En dit moet worden, schoen 1 S, M
Schoen 2 S, M

Maar er zit dus ook nog verschil tussen cijfers en letters, die apart in kolommen moeten.
Dus 1 kolom is S,M,L en de andere is 36,38,40,42
Het liefste ook nog schoenmaten en kleding maten apart, maar dat werd mij te moeilijk.

Ik heb al een heel deel handmatig gedaan, maar daar gaat heel veel tijd inzitten.
Vandaar dat ik het anders probeerde op te lossen, maar deze manier is nogal omslachtig.

Zie bijlage.

Groetjes, Angela

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan