Maten van de tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Iemand is bereid om voor mij een achtergrond te maken in een programma.

Nu moet hij echter de maten weten. Ik heb de site verdeeld in tabellen maar op de één of andere manier snap ik niet wat nu de maten van die tabellen zijn.

Kan één van jullie eens kijken:

http://home.12move.nl/~hubers/tijdelijk/

Jacco

jij hebt geen maten
width="20%"
width="80%
de breedtes heb je in %...dat betekent dat 't afhangt van de bezoeker z'n scherm...alleen de hoogtes heb je veelal in absolute maten
dus daar zal je achtergrondmaker op moeten inspelen: een achtergrond die voor iedere breedte (10 pixels of 200 pixels breed) hem goed weergeeft, en de hoogte mag dan vast zijn..
geen leuk karwei voor een achtergrondmaker :p

de breedtes heb je in %...dat betekent dat 't afhangt van de bezoeker z'n scherm...alleen de hoogtes heb je veelal in absolute maten

Is het dan niet beter om het in maten op te geven dan in % of is deze manier toch beter ?

Jacco

persoonlijk gebruik ik echt bar weinig maten in %...
ik gebruik de hoofdmaten altijd vaste maten, bijv. 150 pixels voor de breedte van 't menu, de rest voor de inhoud
en binnen die 150 pixels wil ik nog wel es % gebruiken...aangezien dat dan het percentage is van de 100%, 150 pixels..dus da's ook een vaste maat...maar ik laat echt bar weinig aan het scherm v/d gebruiker over...doet vrijwel niemand
zoek maar eens op echte grote sites als m$.nl...bovenin staat alles vast...menu staat vast, beweegt niet als je scherm vergroot / verkleind...bijna iedereen heeft 't zo...komt beter uit voor het positioneren van objecten snappie ;)

Please help me, ik kom er niet meer uit.

Ik heb het script proberen aan te passen naar vaste maten maar het lukt me niet meer.

Zoals ik het script nu heb aangepast is de linker kolom veel te breed en ik krijg hem niet meer smaller.

Het is de bedoeling dat de linker (gele) kolom net zo breed wordt als op de onderstaande link:

www.broederijvanhulst.tk

Volgens mij doe ik iets consequent verkeerd maar wat.

Is er iemand bereid om het bijgesloten script aan te passen naar de maten zoals het voorbeeld op de bovenstaande link.

Wie wil me helpen want ik word er moedeloos van onderhand ?????

Jacco

Zo ziet ie er toch goed uit, Jacco? Mijn resolutie is 1024x768. Ik zie dat je de table width op 100% hebt gezet.
(Het handboek HTLM 4 dat ik gebruik zegt hierover: "Als we de tabel willen uitvullen, moeten we gebruik maken van het attr. width, dat een waarde kan hebben in procenten en pixels.... bij tabellen dat een afmeting in relatieve waarden (procenten) de voorkeur geniet boven absolute waarden ( pixels), omdat u als ontwerper nooit weet welk formaat scherm en wat voor een broweserinsatellingen de bezoeker van uw pagina heeft".
Bron:HTML 4.0 in de praktijk)

"Als we de tabel willen uitvullen, moeten we gebruik maken van het attr. width, dat een waarde kan hebben in procenten en pixels.... bij tabellen dat een afmeting in relatieve waarden (procenten) de voorkeur geniet boven absolute waarden ( pixels), omdat u als ontwerper nooit weet welk formaat scherm en wat voor een broweserinsatellingen de bezoeker van uw pagina heeft".

m.a.w. ik heb het zo goed gedaan ....

Jacco

op mijn beeld (1152 × 864) zie ik de linker kolom met gele achtergrond rechts opnieuw beginnen...dus niet helemaal goed

Dat zit hem dan waarschijnlijk in de totaal.jpg (achtergrond), denk ik, want anders kan het toch niet ???

Jacco

of zie jij iets raars in de tabellen structuur ?

zowieso had ik niet een achtergrond voor de hele tabel gebruikt, maar per deel...
ten tweede zou ik persoonlijk nooit een gradient over het de rest van het scherm gebruiken...werkt nooit echt goed uit..

Ik heb dat ook even geprobeerd op die resolutie van JPeetje (1152x864) maar bij mij blijft ie mooi schermvullend. En dat moet ook met relaieve waarden!

Ik geloof je wel....

Het komt dus waarschijnlijk door de achtergrond.

Die heeft iemand anders voor mij gemaakt, maar hij is denk ik iets te enthousiast geweest met de kleur geel.

Jacco

dat is de achtergrond die voor je gemaakt is ?! :8-0:
kwil die kennis/vriend niet beledigen of zo, maar da's 5 minuten werk met photoshop...
maar je kan het beste gewoon het plaatje ff in twee delen splitsen...de ene een gradient (dat gele)...en de andere hoef je niet per se een gradient te gebruiken, een mooie vaste kleur is hier wel beter van toepassing

Je wilt niet weten hoelang hij hier al over heeft gedaan.

Vind jij het mooier als het grote vlak geen kleur verloop heeft ?

Jacco

Daar geef ik JPeetje gelijk in. Vaste kleur op het centrale vlak. Ik heb in een bijlage mijn weergave van resolutie 1152x864 gezet. Snap niet goed hoe hier een verschil in kan zitten.
Jacco, denk je eraan om in de definitieve versie de titel ( head - title) te veranderen in kuikenbroederij?
smile.gif

Bijlagen

• sjotje 4.jpg
    sjotje 4.jpg
    67,8 KB · Weergaven: 35
Kan ik niemand verleiden tot het maken voor zo'n achtergrond voor mij.

Ik ben zelf niet in het bezit van photoshop, en het is inderdaad niet mooi het verlopen van de kleur in het grote vlak (ik zie allemaal aparte banen)

Ik kan je geen prijzen geven maar wel ............. de eeuwige roem !!!!!!!!!

Jacco

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hendricus
Ik heb in een bijlage mijn weergave van resolutie 1152x864 gezet. Snap niet goed hoe hier een verschil in kan zitten.
kijk eens met paint of zo naar de kenmerken van dat plaatje...daar staat dan heus geen 1152 × 864...da's gewoon 1024×768 :D
dit plaatje past namelijk op mijn scherm, zonder schuifbalkjes...dus dan is deze klein dan 1152×864 (en nee, ik heb dat auto-resizen uitstaat :p)

als die persoon daar zo lang over gedaan heeft...OMG....:D
tis gradient tool selecteren, kleur begin, kleur eind, lijntje trekken en je hebt een mooie overgang echt waar :D

als voor dat achtergrondje, als je opgeeft wat je precies wil hebben, dan kan ik misschien ff kijken wat ik kan doen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan