mater en slave

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Hoi all,
ik heb 2 schijven van elk 80 Gb en die heb ik alle twee op één kabel verbonden namelijk ééntje op master en de andere uiteraard op slave.Op de andere kabel heb ik 2 dvd roms aangesloten.Maakt het iets uit als ik één schijf op master zet en daarbij een dvd-rom op slave aansluit? En de andere schijf (master)ook met een dvd-rom(slave) aansluit.Of maakt het niks uit als ik 2 schijven op één kabel heb zitten?

Ik hoor het wel.

gr..

HD master-DVD rom slave.
DVD rom/brander-HD slave.

Je wilt een grotere HD er bij kopen,zie ik in je andere topic.
Neem daar dan wel een IDE schijf voor ,en koop daar dat een IDE controlerkaart bij,dan kan je hem daar op aansluiten als Master.
En kan je al het andere er in laten zitten.

dank je!
Ik weet er nu meer van inmiddels.
Maar wat bedoel je met IDE controlerkaart?
Ik hoor het wel.

gr..

dank je!
Ik weet er nu meer van inmiddels.
Maar wat bedoel je met IDE controlerkaart?
Ik hoor het wel.

gr..

Als je die in een vrij PCI slot zet kan je er nog eens 2 of 4 apparaten meer op aan sluiten,HD onderandere

o je bedoelt dus dat ik er een harde schijf erin kan plaatsen zonder dat er ééntje uit hoeft want mijn ide aansluitingen zitten vol.(2 hd's en 2 dvd-roms).
Dan overweeg ik zeker om zo'n ide controllerkaart bij te kopen.Zijn die duur?

Ik hoor het wel.

dank je alvast!

gr..

Nieuwe extra HD? Waarom dan niet een externe HD via USB of Firewire?
Voordeel:
- Geen extra warmte ontwikkeling in je PC.
- Makkelijk mee te nemen naar een volgende PC, IDE gaat er uit, maar USB en firewire blijven nog wel even bestaan.

IDE controller kaarten kunnen problem geven met andere harware, mogelijk heb je drivers nodig en het is maar de vraag of die voor bv vista gemaakt gaan worden.
Over het algemeen hebben deze kaarten een PCI aansluiting, en ook die heeft z'n langste tijd gehad.

Toch eens kijken wat z'n kaart kost.. wat google hits, de eerste 10 geven wel een aardig beeld van de kosten. (Combi kaarten hebben ook S-ATA aansluiting, prijs is bijna het zelfde als puur IDE kaarten).

N.b. Meerkosten tussen een losse HD (inbouw) en een externe liggen tussen de 25 en 40 euro.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan