• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrix aanpassen en geeft een leeg veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aanbod

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Hallo,

Ik heb de volgende matrix-formule:
Code:
{=ALS.FOUT(ALS(ALS(AANTAL.ALS(Adressenlijst!$A:$A;"")<RIJ()-RIJ($B$4)+1;"";INDEX(Adressenlijst!$B$3:$B$60;KLEINSTE(ALS(Adressenlijst!$A$3:$A$60="Ja";RIJ(Adressenlijst!$A$3:$A$60)-RIJ(Adressenlijst!$C$3)+1;"");RIJ()-RIJ($B$4)+1)))=0;"";ALS(AANTAL.ALS(Adressenlijst!$A$3:$A$60;"")<RIJ()-RIJ($B$4)+1;"";INDEX(Adressenlijst!$C$3:$C$60;KLEINSTE(ALS(Adressenlijst!$A$3:$A$60="Ja";RIJ(Adressenlijst!$A$3:$A$60)-RIJ(Adressenlijst!$C$3)+1;"");RIJ()-RIJ($B$4)+1))));"")}

Deze werkt gewoon goed geen enkel probleem. Maar als ik de
Code:
$B$60
aanpas naar
Code:
$B$38
dan werkt de matrix niet meer.

Ik heb alle matrixformules ook al verwijderd en alleen deze laten werken.....ook dan na aanpassing geeft deze een wit veld.

En de waarde die hij moet weergeven ligt niet buiten de range.

Wie kan mij uitleggen waarom deze het dan niet meer doet.
Indien er behoefte aan is voor een voorbeeld hoor ik dat graag.

Groet,

Laatst bewerkt:
Heb je de rest van de formule ook aangepast naar een kleiner bereik?
Doe er anders het bestandje bij zodat we zien waar het fout gaat.

Hallo,

Op het tabblad brigadiers cel B4 staat de matrixformule. Deze is nog niet aangepast van $B$60 naar $B$38.
Als ik dat doe dan geeft deze een leeg veld terug.

Verder heb ik nagenoeg hetzelfde probleem op het tabblad "Afmelden" daar wordt gewoon correct de eerste regel voldaan de tweede geeft deze niet meer weer of geeft een foutmelding.

De bijlage: Bekijk bijlage helpmij 101.xlsm

Ik heb een 6 tabbladen verwijderd om onder de 100 kb te komen. Deze hebben geen invloed op de werking van de formules.

Groet

Hallo,

Dit lijkt mij voldoende toch?
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Adressenlijst!$B$3:$B$38;KLEINSTE(ALS(Adressenlijst!$A$3:$A$38="Ja";RIJ($A$3:$A$38)-2;"");RIJ()-3));"")

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik kan dus met een kleinere formule hetzelfde bereiken......hmmm ik ga het uitproberen.

Groet

Hallo,

Helaas niet het resultaat waar ik op gehoopt had. Want als ik de formule door zet in de rijen onder kolom B dan verdwijnt alles. En krijg ik witte velden.
Dit doet ie ook in het bestand wat ik hier al geplaatst heb.

Groet,

Het bestand is waarschijnlijk niet door jezelf gemaakt, anders had je geweten dat het door de Vw opmaak komt.

Hallo,

Oeps....inderdaad VW. En het bestand is nota bene door mij gemaakt....
Maar daar zocht ik de fout niet. :o:o

Ik schaam me diep...

Groet,

Het is een matrixformule en dien je in te brengen met Ctrl+Shift+Enter, en niet alleen Enter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan