• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrix formule doortrekken lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Code:
{=SOM(ALS($B1367=Opslag!$C$2:$C$5000;1;0)*ALS(D$2=Opslag!$U$2:$U$5000;Opslag!$E$2:$E$5000;0))}

Beste,

Ik heb een matrix formule die ik wil door kopiëren.
Maar hij stopt bij regel 1368, dus ik denk bestand corrupt.
Maar bij een nieuwe worksheet stopt hij ook precies bij regel 1368

Hoe kan ik hem toch tot regel 2000 doortrekken ?

Groet HWV

Beste HWV ;)

Volgens mij is het Beperkt door beschikbaar geheugen

Probeer eens op een andere computer en kijk wat voor Max. bereik hij daar geeft.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Danny,

Bedankt voor de tip.:thumb:
Ik heb wat aanpassingen gedaan en ik kom nu tot de 1700 regels.
Voorlopig kom ik hier mee weg, ivm dat ik niet erg thuis in het vergoten van mijn RAM geheugen en tot hoever ik daarmee kan gaan.:rolleyes:

Groet HWV

Beste HWV ;)

Blijkbaar lag het dan toch aan het geheugen.

Kan je dan de vraag op opgelost zetten.

Groetjes Danny. :thumb:

Geheugen

Beste,

Het lag inderdaad aan het geheugen, ik heb achteraf maar tot 1350 maar voorloig geneg.
Zo`n matrix formule vreet geheugen. de macro doet er nu 1,5 dag over om de gegevens te verwerken zo`n 10000 regels.
Ik heb in de opmaak van de matrix formule de regels een kleur gegeven, heb dit invloed op de presatie van de matrixfoumule ?
Fysiek geheugen blijf rond de 70% hangen, tijdens het draaien van de macro

Groet HWV

Aanvullende informatie

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/538223-Lijst-overzichtelijker-indelen-met-VBA
Ik heb een lijst met omzetten van accountmanagers, deze lijst is opgebouwd in datum, accountnummer, accountnaam, debiteurennummer, debiteur naam, omzet, en marge
Het probleem is dat dit allemaal onder elkaar staat dus van accountmanager 1 staat al zijn klanten per maand onder elkaar.
Om daar een overzichtelijke lijst van te maken heb ik daar een macro omheen gebouwd.
Deze zet de accountmangers allemaal appart in een sheet, via de matrixformule zet ik de maanden horizontaal en de debiteurennummers met naam vertikaal met de omzet per maand erachter.
Daarna per sheet opslaan, op een opgegeven plek
Het hele gebeuren is dynamisch opgebouwd wat het toch wel wat ingewikkelde maakt.

Via het form een matrixformule gekregen maar zoals gezegd loop hij daar aardig mee te stoeien.
Zou er niet een ander mannier zijn om dit sneller te laten verlopen.?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan