Hallo allemaal!
Ik worstel met een (voor mij) uitdagende matrix formule om gegevens uit meerdere werkbladen in één blad te krijgen. Wij gebruiken op dit moment een template met een matrix formule om de gegevens vanuit één blad dynamisch overzichtelijk in één werkblad te presenteren, icm wat opzoek functies zodat alleen de factuur/credit gegevens getoond worden die relevant zijn. Dit hebben wij nodig voor het berekenen van de commissie van onze verkoop agenten.
Het gaat om onderstaande formule;
Deze formule zorgt ervoor dat wanneer er nieuwe gegevens (factuur en credit factuur waarden) in het data blad komen te staan, dit automatisch geupdate wordt in ons overzicht.
In ons nieuwe overzicht worden de gegevens van facturen en credits vanuit verschillende bronnen aangeleverd en ik wil dat dus graag combineren. Hier zit echter het probleem, want wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om de gegevens uit het tweede blad weer te geven. In mijn boeren verstand leek het mij logisch dat wanneer het ene blad geen gegevens meer oplevert (de formule een blanco cel oplevert) ik de waarde_indien_fout dien te vervangen voor een nieuwe formule die verwijst naar het andere blad, maar helaas zit ik hier fout, want mijn gekunstel (zie onderstaande) levert niets op.
Mijn vraag is dus hoe ik de waarden uit twee werkbladen mbv bovenstaande formule (oid) op één blad kan laten tonen.
Alvast heel erg bedankt voor alle input! En uiteraard zijn alle suggesties welkom
Bijgevoegd een voorbeeld bestand.
Ik worstel met een (voor mij) uitdagende matrix formule om gegevens uit meerdere werkbladen in één blad te krijgen. Wij gebruiken op dit moment een template met een matrix formule om de gegevens vanuit één blad dynamisch overzichtelijk in één werkblad te presenteren, icm wat opzoek functies zodat alleen de factuur/credit gegevens getoond worden die relevant zijn. Dit hebben wij nodig voor het berekenen van de commissie van onze verkoop agenten.
Het gaat om onderstaande formule;
Code:
{=(ALS.FOUT(INDEX(Invoices!M$2:M$57;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(Invoices!M$2:M$57;$A$1:A1;0));0));""))}
Deze formule zorgt ervoor dat wanneer er nieuwe gegevens (factuur en credit factuur waarden) in het data blad komen te staan, dit automatisch geupdate wordt in ons overzicht.
In ons nieuwe overzicht worden de gegevens van facturen en credits vanuit verschillende bronnen aangeleverd en ik wil dat dus graag combineren. Hier zit echter het probleem, want wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om de gegevens uit het tweede blad weer te geven. In mijn boeren verstand leek het mij logisch dat wanneer het ene blad geen gegevens meer oplevert (de formule een blanco cel oplevert) ik de waarde_indien_fout dien te vervangen voor een nieuwe formule die verwijst naar het andere blad, maar helaas zit ik hier fout, want mijn gekunstel (zie onderstaande) levert niets op.
Code:
{=(ALS.FOUT(INDEX(Invoices!M$2:M$57;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(Invoices!M$2:M$57;$A$1:A1;0));0));ALS.FOUT(INDEX(Credit_notes!M$2:M$57;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(Credit_notes!M$2:M$57;$A$1:A1;0));0));"")))}
Mijn vraag is dus hoe ik de waarden uit twee werkbladen mbv bovenstaande formule (oid) op één blad kan laten tonen.
Alvast heel erg bedankt voor alle input! En uiteraard zijn alle suggesties welkom

Bijgevoegd een voorbeeld bestand.