• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrix formule met Vlookup of Sumif?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayda39

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Beste Allemaal,

Bekijk bijlage Rapportage wk--41.xlsx

Ik kom er niet meer uit, Het is mij gelukt om een matrix formule te maken op tabblad Overview cel K3 en L3 deze werkt naar behoren.
Ik zou echter willen dat deze formule werkt met een voorwaarde dat de gegevens overeenkomen met de datum in Kollom I.
Nu is het zo dat alle gegevens in het tabblad Verwerkte core's van zowel de datum 5-10 en 6-10 in de matrix formule komen, dit zou ik graag los van elkaar willen zien.
Helaas gaat dit mij even mijn pet te boven, Ik heb geprobeerd via een sumif en vlookup echter kreeg ik niet het gewenste resultaat.

Wie oh wie kan mij helpen.

Mvg Raymond

Met een 'gewone' formule

Code:
=SOMPRODUCT(('Verwerkte cores'!$A$3:$A$989=$I3)*('Verwerkte cores'!$C$3:$C$989>8600000)*('Verwerkte cores'!$C$3:$C$989<8700000)*'Verwerkte cores'!$F$3:$F$989)

Beste allemaal

Ontzettend bedankt,

Ik zat weer veel te moeilijk te denken, deze beide oplossingen werken perfect,:thumb:

Mvg een zeer blijde man.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan