• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

matrix,formule om totaalscores te berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebmog

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Besturingssysteem
Windows
Office versie
Office 365
Ik ben op zoek naar een formule om totaalscores per regel te berekenen. Het gaat om een telling van het aantal getallen per 3 kolommen dat voorkomt in de referentiekolom. Ik heb een voorbeeldje gemaakt dat hopelijk duidelijk maakt wat ik bedoel.

Bijlagen

probeer deze eens:

PHP:
=SOMPRODUCT((AANTAL.ALS($B$3:$D$5;$B2:$D2)=1)+(AANTAL.ALS($E$3:$G$5;$E2:$G2)=1)+(AANTAL.ALS($H$3:$J$5;$H2:$J2)=1)+(AANTAL.ALS($K$3:$M$5;$K2:$M2)=1))

Dank voor je reactie.
Op zich werkt de formule, maar in werkelijkheid gaat het om behoorlijk veel kolommen waarover deze scores moeten worden berekend. Soms wel meer dan 20 setjes van 3 kolommen. Dan wordt de formule wel heel erg lang. Ik zoek eigenlijk meer een formule die per 3 kolommen de score uitrekent en dat deze dan met bijvoorbeeld VERSCHUIVING weer wordt gesommeerd over alle ranges van 3 kolommen. Ik hoop dat dat mogelijk is.

Wat dacht je van deze matrixfunctie voor uitslag 1:
Code:
=SOM(AANTAL.ALS(VERSCHUIVING($B$3;;3*INTEGER((KOLOM($B:$M)-2)/3);3;3);$B1:$M1))
Kolommen uit te breiden naar keuze...

Laatst bewerkt:
Top:thumb:
Precies wat ik zocht.
Dankjewel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan