• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrix op verschillende voorwaarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter AAJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AAJ

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2015
Hey,

Ik heb een probleem met het vinden van matches tussen meerdere gemeentes. In de bijlage is een voorbeeld. Het houdt in: Als iemand in A woont dan zijn B,C en D de mogelijkheden...als in de ander in de matrix niet in een van deze gemeentes woont dan wordt het een 0. Als er wel een match is, omdat diegene in een van de bereikbare gemeentes woont, dan is het een 1 o.i.d.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, of in ieder geval de goede richting op kan sturen.

Andere voorwaarden lukt wel, maar dit komt nog niet goed los.

Alvast bedankt!

GroetjesBekijk bijlage Voorbeeldje.xlsx

Beste Cobbe, dank voor uw reactie! Ik denk dat ik misschien ietwat onduidelijk was, of ik heb uw bestand niet goed begrepen. Ik zal de vraag herformuleren, wellicht maakt dit het duidelijker:

Ik wil weten of Persoon A en B een match zijn, als de gemeente waarin persoon A woont overeenkomt met de bereikbare gemeentes van persoon B. Dus: Persoon B woont in Utrecht en kan binnen een X aantal minuten Amsterdam bereiken. Als Persoon A in Amsterdam woont dan is het een match. Als persoon A niet in Amsterdam woont, maar verder weg (dus is niet bereikbaar voor B) dan is het geen match.

Ik weet van alle gemeentes welke ze kunnen bereiken, maar ik weet niet hoe ik moet aangeven als het een match is.

Persoon A woont in Utrecht:Binnen 30 minuten valt Amsterdam en niet Vlissingen. Als een ander persoon in Amsterdam woont is het een match. Als iemand in Vlissingen oid woont dan is het geen match, immers het is niet bereikbaar (de gemeente code van Vlissingen =/= in de lijst van bereikbare gemeentes van Utrecht.

Ik hoop dat het iets duidelijker is geworden.

Beste Cobbe, nogmaals dank. Het ziet er naar uit dat het werkt. Helaas snap ik de =con functie niet helemaal en hoe ik dit moet integreren in de data. Is dit een add-in? Tot op heden heb ik nog geen invoegtoepassingen gebruikt, dus wellicht zal dit de optie activeren. Ik zal het morgenochtend proberen met mijn data. In ieder geval super bedankt voor uw reacties. Het geeft goede hoop op een antwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan