Matrix tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

shirtshop

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2001
Ben wezen stoeien in Access om een matrix te maken.
Deze heeft de volgende velden:

verg (waarde €2 tot €23)
Uren 0 t/m 24

De eerste 5 uren is de waarde nul daarna krijg je het bekende x/y idee
Bijvoorbeeld van 10.00 tot 17:00 = een waarde
Voorbeeld 2 10:00 tot 15:00 = waarde nul

De reden dat ik voor Access gekozen heb is dat ik 2 tabellen klaar heb waarmee gerekend kan worden en de matrix wil ik dan toevoegen als keuze in het hoofdmenu.

Wie kan mij op weg helpen.

Laatst bewerkt:
Helpen waarmee? Wat is het probleem?

Groetjes,
Bennie

Heb de vraag aangepast.

Je moet direkt goed beginnen en vraag mij af of de start van de tabel voor een matrix (4 velden) wel goed is?

Het lijkt me dat zoiets afhangt van welke velden (variabelen) je wilt zien in een matrix. M.a.w.: wat moet de matrix duidelijk maken of laten zien? Kan je niet met die 4 velden aan de slag en kijken wat er uitrolt?

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Het lijkt me dat zoiets afhangt van welke velden (variabelen) je wilt zien in een matrix. M.a.w.: wat moet de matrix duidelijk maken of laten zien? Kan je niet met die 4 velden aan de slag en kijken wat er uitrolt?

Groetjes,
Bennie

Op het formulier heb ik 2 invoervelden
veld 1 Van
veld2 Tot.

De waarde moet dan uit de matrix gehaald worden

Laatst bewerkt:
Het is me nog niet helemaal duidelijk. Welke waarde moet uit de tabel worden gehaald? Is het zo dat als ik de 2 invoervelden invul dat dan de uitkomst automatisch berekend wordt? En waarom zijn van die invoervelden geen keuzelijsten gemaakt?

Groetjes,
Bennie

Zal de boel anders proberen uit te leggen.
Ga de database klaar maken zover ik denk dat het moet.
Misschien wordt het wat duidelijker.

Heb ondertussen een verband gevonden hoe de uitkomst berekend wordt en zal hiermee de matrix niet meer nodig hebben en zal deze topic sluiten.
Bedankt voor mijn chaotische uitleg te willen lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan