Hallo wizzkids,
Ik heb een vraagje voor jullie. Kom er zelf niet helemaal maar ik ben ook nog niet erg thuis in het schrijven van macro's.
Ik zit met het volgende:
Ik heb een werk- en vakantieplanner opgesteld (uiteraard in Excel).
Bepaalde medewerkers hebben vaste vrije dagen en ze hebben verschillende dienstverbanden.
Tot zover geen probleem.
Nu wil ik echter op een apart tabblad de verlofaanvragen bijhouden.
Op medewerkersniveau volgt er een begin- en einddatum van het aangevraagde verlof (kolom b en c). Deze verlofaanvraag wil ik op een op andere manier automatisch laten invullen in het werk- en verlofoverzicht. Zelfs met een kleurtje (via automatische opmaak) op het moment dat de aanvraag nog in behandeling is.
Hoe krijg ik echter Excel zo ver dat er niet alleen wordt gecontroleerd op werknemersnaam (rij 16 en verder) maar ook op verlofdata (kolom b en c) in vergelijking met de data op het overzicht zelf.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Groeten,
Verary
Ik heb een vraagje voor jullie. Kom er zelf niet helemaal maar ik ben ook nog niet erg thuis in het schrijven van macro's.
Ik zit met het volgende:
Ik heb een werk- en vakantieplanner opgesteld (uiteraard in Excel).
Bepaalde medewerkers hebben vaste vrije dagen en ze hebben verschillende dienstverbanden.
Tot zover geen probleem.
Nu wil ik echter op een apart tabblad de verlofaanvragen bijhouden.
Op medewerkersniveau volgt er een begin- en einddatum van het aangevraagde verlof (kolom b en c). Deze verlofaanvraag wil ik op een op andere manier automatisch laten invullen in het werk- en verlofoverzicht. Zelfs met een kleurtje (via automatische opmaak) op het moment dat de aanvraag nog in behandeling is.
Hoe krijg ik echter Excel zo ver dat er niet alleen wordt gecontroleerd op werknemersnaam (rij 16 en verder) maar ook op verlofdata (kolom b en c) in vergelijking met de data op het overzicht zelf.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Groeten,
Verary