• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrix-zoeken en vergelijken??!!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verary

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo wizzkids,

Ik heb een vraagje voor jullie. Kom er zelf niet helemaal maar ik ben ook nog niet erg thuis in het schrijven van macro's.

Ik zit met het volgende:
Ik heb een werk- en vakantieplanner opgesteld (uiteraard in Excel).
Bepaalde medewerkers hebben vaste vrije dagen en ze hebben verschillende dienstverbanden.
Tot zover geen probleem.
Nu wil ik echter op een apart tabblad de verlofaanvragen bijhouden.
Op medewerkersniveau volgt er een begin- en einddatum van het aangevraagde verlof (kolom b en c). Deze verlofaanvraag wil ik op een op andere manier automatisch laten invullen in het werk- en verlofoverzicht. Zelfs met een kleurtje (via automatische opmaak) op het moment dat de aanvraag nog in behandeling is.

Hoe krijg ik echter Excel zo ver dat er niet alleen wordt gecontroleerd op werknemersnaam (rij 16 en verder) maar ook op verlofdata (kolom b en c) in vergelijking met de data op het overzicht zelf.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Groeten,
Verary

Bijlagen

zou met een vert.zoeken-functie wel moeten lukken. Probleem is dan wel dat je in je tweede tabblad overal verwijzingen hebt ipv waarden, ik weet niet of dat ergens tot problemen gaat leiden.

Ik denk dat verticaal zoeken geen oplossing is, want Pietje zal vaker verlof aanvragen in een kwartaal en die tweede aanvraag komt dan niet in beeld.

Matrix vergelijken en opzoeken

Hallo Brunniepoo,

als het daarmee zou kunnen had ik de vraag niet hoeven stellen. blijkbaar ben ik dus niet duidelijk genoeg geweest. dank dat je me daarop wijst.

voor de duidelijkheid: met de functie verticaal zoeken of horizontaal zoeken krijg ik dit niet opgelost. feitelijk moet ik beide functies combineren maar dat krijg ik niet voor elkaar. misschien doe ik iets fout??

groeten,
verary

Hallo Verary

Ik heb ook geworsteld met zo'n planning en overzichts tabel.
Ik zal hier een bestandje bij sturen met mijn oplossing.
In het tabblad vakanties kan je in een kolom de personeelsnummers opslaan en in de kolom ernaast de namen. Hierna heb je de mogelijkheid tot het invoeren van 3 aangevraagde vakanties.
De beperking van Excell 2003 is dan dat er maar een beperkt aantal kolommen aangemaakt kunnen worden. Bij excell 2007 is dit oneindig en kan je dus een heel jaar aanmaken.
Excell zet dan op iedere dag dat iemand vakantie heeft een 1 en kleurt rood.
In de plan tabel wordt dan afhankelijk van het pers.nummer en de datum in de onderste rij al met kleine letters vk gezet. In de bovenste rij kan je dan een daadwerkelijke planning zetten.
Alle formules kan je met de vulgreep doorkopieren.

suc6.

gr. Ernie

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan