• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrixformule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MGM

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
102
Beste,

Ik ben op zoek naar 1 formule die ik voor de volgende cellen kan gebruiken: B43, D43, B61 en D61 (met groen aangegeven). Deze formule moet laten zien, als de naam in cel A41 of A59 (met blauw aangegeven), gelijk is als de naam in cel A5, A9 (of meerdere objecten), en dat de jaartallen ook overeen komen, dat dan de waarde in de oranje cel wordt weergegeven.

Alvast bedankt.Bekijk bijlage HM.xlsx
 
Beste MGM,

Ik heb gebruik gemaakt van een combinatie van horizontaal zoeken en vergelijken, dus niet de matrix formule waarom je vroeg.
Maar deze werkt (volgens mij) net zo goed :thumb:

De formule maakt gebruik van het jaartal boven de groene cellen. ik heb om het gemakkelijker te maken het woord "Vergoeding" weg gehaald.
De formule zoekt horizontaal op het jaartal en gebruikt vergelijken om het rijnummer te vinden van de door jou blauw gemarkeerde tekst.

Zie ook de bijlage.

Bekijk bijlage HM (1).xlsx

GR
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan