Dag allemaal, om een begroting in administratiesoftware in te kunnen lezen moet ik een lijst van 3 kolommen aanleveren. De begroting is in een matrix gezet met als kolomnamen de kostenplaatsen en als rijnamen de kostensoorten. De lijst die ik moet produceren moet als eerste kolom de kostensoort bevatten = rijnaam, als tweede kolom de kolomnamen (kostenplaatsen) en de derde kolom het getal wat op het snijpunt van de kolomnaam en rijnaam staat. Hoe kan ik dat in formules weergeven? Ik heb al iets geprobeerd met een draaitabel maar het is eigenlijk een omgekeerde draaitabel. Dus van matrix naar lijst. Natuurlijk wil ik ook zo geautomatiseerd de kolom- en rijnamen weergeven.
Zie het bestand voor het voorbeeld hoe ik het bedoel. dit wil ik dus geautomatiseerd kunnen.
Wie kan mij verder helpen, het lukt mij niet om hier formules voor te verzinnen.
Alvast dank,
Annie
Zie het bestand voor het voorbeeld hoe ik het bedoel. dit wil ik dus geautomatiseerd kunnen.
Wie kan mij verder helpen, het lukt mij niet om hier formules voor te verzinnen.
Alvast dank,
Annie