matrixprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

whiteface

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
wat is een goed alternatief voor een matrixprinter, daar ik 4 doordrukken nodig hebt voor rekeningen.

inkjet of laser

echte doordrukken krijg je niet met laser of inkjet.

Ontwerp een formulier wat naast het origineel, nog 3 afdrukken maakt, met op het origineel een opvallende tekst in een kader of zo met omschrijvingen als originele factuur voor mezelf, kopie voor eigen boekhouder, kopie voor klant en kopie voor bijv. Sinterklaas. Kan met laser of inktjet.
Maar je kunt ook 4x een kopie maken. Of moet het inderdaad 4x wat anders zijn?

succes

heb zijn gewoon doordrukken van dezelfde rekening, maar ik vraag me af of een laserprinter dan niet sneller werkt, en effecienter is.

Geplaatst door mathwenders
Ontwerp een formulier wat naast het origineel, nog 3 afdrukken maakt, met op het origineel een opvallende tekst in een kader of zo met omschrijvingen als originele factuur voor mezelf, kopie voor eigen boekhouder, kopie voor klant en kopie voor bijv. Sinterklaas. Kan met laser of inktjet.
Maar je kunt ook 4x een kopie maken. Of moet het inderdaad 4x wat anders zijn?

succes

een laserprinter is sneller en efficiënter, oke, maar kost in aanschaf en vooral inkt wel wat.

de matrix is traag en maakt lawaai en kan visueel minder, maar zowat gratis te krijgen en met een goed lint (www.conrad.nl) doe je jaren.

Maar een rekening hoeft niet sjiek te zijn, als je een matrix printer hebt zou ik die lekker houden en geen geld uitgeven. Weegt het het voordeel van minder tijdverlies op tegen goedkoop afdrukken? Je maakt geen A4 vol met tekst op een rekening.
Efficient is weinig tekst op de rekening, liefst op A5 formaat zodat het afdrukken sneller gaat, en je op papier bezuinigt.

groetjes

Math Wenders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan