Matrox RT 100

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Hallo,

Dit is eigenlijk geen videokaart, maar een capture card.
Maar aangezien dat wel met video te maken heeft, plaats ik mijn vraag hier maar.

ik kan aan een capture card Matrix RT-100 komen, maar dit is een PCI-kaart.
De computer waar hij in zou moeten heeft echter geen ouderwets PCI slot meer en alleen PCI-e slots.

Nu heb ik gezien dat daar adapters voor zijn.
Als ik daar op Google kom ik heel gauw op die Chinese sites uit, dus ben ik een beetje wantrouwig.
Bestaan dit soort adapters echt (en dan werkend natuurlijk) of is het een Chinese verkoopstunt?

Overigens zou ik die gewoon bij een Nederlandse winkel kopen/bestellen hoor ;-)

Maar ik wil even zeker zijn van mijn zaak.

Onduidelijk is wat je wilt aansluiten op die capturekaart. Die oude kaart is naar mijn beste geweten zwaar verouderd adh van de huidige maatstaven.
Je kan jezelf een hoop rompslomp besparen, er zijn usb captures in omloop voor weinig, maar ook pci-e capture kaarten voor een reëel prijsje.
Gewoon hier in Nederland verkrijgbaar.

Zoals? Merk/naam. Ik ben al maanden aan het zoeken naar zo'n ding en 500 euro noem ik geen reëel prijsje meer.
Het is ook niet voor mij, maar ik ben om raad gevraagd. Het is voor een copyshop (ik werk daar zelf niet) om video8 en Hi8 te digitaliseren.

Edit: ik heb er al een paar gevonden. Als ik het Nederlandse woord "videobewerkingskaart" google, krijg ik meer resultaten als bij capture card. En reëlere prijzen (om en nabij de 100 euro vind ik een stuk acceptabeler)

Maar wat is een goeie?

Laatst bewerkt:
Ik heb er hier een liggen van de lidl, was 19 euro en zou voor dit soort doeleinden en kwaliteit geschikt zijn.
Die usb dingetjes zijn prima dingetjes voor een prima prijsje.
Het gaat immers alleen om de analoge video om te zetten naar digitaal.
Zomaar ff een voorbeeldje.

USB willen we juist niet meer. Dit is ook de reden dat we een capture card willen. We hebben twee van die USB dingen van Magix (toch ook niet het minste merk), waarvan Magix zelf al toegeeft, dat die dingen niet goed werken....
Ons probleem is namelijk dat je bij het omzetten van Hi8 zeer irritante beeldlijnen krijgt, waarvan het vreemde is dat je die niet ziet als je rechtstreeks op een TV afspeelt. Maar wel op een computer (na het omzetten, dus in digitaal formaat)
ik steek dit op het slechte ontstoren (filteren) van de USB-omzetter.
Naar mijn idee kun je op zo'n miniatuurprintplaatje nooit goed filteren (hoe dat werkt weet ik niet, maar ik vermoed met condensators) en dat kun je met zo'n grote insteekkaart hoogstwaarschijnlijk wel.
Bij het omzetten van VHS speelt dit probleem niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan