matrox videokaart driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbartman12

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
188
Ik heb een computer gekregen waarvan de harde schijf was gecrasht. onderhand heb ik er een nieuwe harde schijf in gezet met windows 8 er op. maar ik moet dus opnieuw allemaal drivers installeren tot nu toe is de matrox videokaart driver de enige driver die ik niet kan vinden ik heb er op mijn computer ook weinig informatie over gevonden. ik heb een screenshot gemaakt van dxdiag hier staat alles dat ik weet over de videokaart. Screenshot (3).png

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het vinden van de goede driver. Alvast bedankt :thumb:
 
Met deze informatie kunnen we je ook niet helpen. Is het een fabriekscomputer? Zo ja, geef dan eens het exacte typenummer.
 
bedankt voor jullie reacties. de computer was vroeger een server op mijn vaders werk het is een speciale server computer de videokaart zit op het moederbord. de computer heet HP proliant ML110. ik heb all gekeken of ik ergens op of in de computer info kon vinden maar ik weet niet waar ik moet zoeken op het moederbord. misschien kan iemand beschrijven waar de videokaart zit wand misschien staat er meer info op
 
ik heb de software van tobiastheebe geprobeerd en dit is de info die het me geeft. ik post dit meteen na de scan dus ik heb nog geen tijd gehad om er goed naar te kijken maar dat ga ik zo snel mogelijk nog doen (nu of morgen).Screenshot (4).jpg
 
de server heeft geen driver ondersteuning voor windows 8

het is niet voor niks een server die worden vaak met hun eigen drivers geleverd

klikerdeklik
 
bijde setups werken niet ik heb een screenshots gemaakt van de resultaten. Screenshot (5).jpgScreenshot (6).jpg
 
En als je de stuurprogramma's via Apparaatbeheer probeert te installeren (INF-bestand opgeven)?
 
Laatst bewerkt:
Apparaatbeheer openen via C:\Windows\System32\devmgmt.msc.
Dan de beeldschermadapter selecteren (waar hoogst waarschijnlijk een geel uitroepteken bij staat). Kies vervolgens voor Bijwerken op het tabblad Stuurprogramma.
Vervolgens kies je voor Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken, Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer, Bladeren... en deze wijs je dan naar het INF-bestand van het stuurprogramma.
 
ik heb er all een driver op staan maar die is niet goed (warschijnlijk een van windows en niet van matrox zelf). als ik dan de driver will updaten zegt die dat de driver all up to date is. ik heb toen de driver ge deinstaleerd. maar toen stond de videokaart niet meer in de lijst onder apparaatbeheer. en als ik hem dan normaal probeer te installeren kan het instalatie progama geen video kaart vinden. ik had gelukig van tevoren een restorepiont gemaakt dus nu is de oude driver weer geinstaleerd.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een nieuwe videokaart waar ik wel heel makkelijk de driver van kan vinden dus bij deze is het opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan