Max 65000 regels exporteren naar .xlsx bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

kroezer

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
Bij het uitvoeren van een kruistabelquery is het resultaat >65000 records, Ik gebruik office 07.
Hoe kan ik die regels exporteren, plusminus 110.000 zonder dat hij zeurt op maximaal aantal regels bereikt 65000?

Is dit een parameter?

Gr,
Jurre

Maximaal aantal rijen in Excel 2007 is 1.048.576.
Dus, wat is je probleem?

Tardis

Ja, als excel het aan kan waarom kan access het niet aan om die regels te exporteren.
Maximaal aantal records is 65000 geeft access aan bij export van de kruistabelquery.

Ik kom er zelf niet uit, daarom vraag ik hulp hier.

Probeer anders de methode TransferSpreadsheet (stukje VBA code schrijven).
Deze zou op zich moeten werken.

Exporteren via het menu lijkt idd nog steeds begrensd te zijn op zo'n 65000 regels.

Andere optie is exporteren naar een tekstbestand en dit importeren in Excel.

Tardis

Bedankt.. Deze optie kan je voor zover ik weet bij een handmatige export naar xlsx aan en uit zetten, dat werkt.
Maar de export naar xlsx wordt bij mij aangeroepen in VBA,

Er is een optie voor opslaan in excel en de query direct te mailen in xlsx d.m.v. de methode DoCmd.SendObject acSendQuery. Ik kan zo even geen andere methode vinden waarbij ik de lay-out niet kan meeëxporteren, zodat ACCESS niet jammert over die 65000 regels.

Heb jij enig idee?

Ik wil dus vanuit EXCEL een Query in ACCESS uit laten voeren en deze op te slaan in .xlsx of direct te mailen in .xlsx naar de geparametiseerde ontvangers.Dit kan trouwens ook een variabele worden, maar dat is nu irrelevant.

Bedankt.

Opties die ik zie heb ik al eerder aangegeven.
Exporteer anders zonder layout en opmaak en regel deze in Excel (wat op zich een reguliere aanpak is).

Wellicht heeft iemand anders nog een idee.

Tardis

Hoi Tardis,

Dat werkt wel handmatig.
Ben nu benieuwd hoe ik dit kan aangeven in de code..

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan