Max. aantal connecties bij Planet

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hallo,

Voor mijn vakantie (juli 2004) las ik iets over het max. aantal connecties dat je met Planet zou mogen hebben.
Er waren toen mensen die met meer dan 3? connecties downloaden en toen geblokt werden door planet!
Ik lees er nu niets meer over, is het probleem nu weer van de baan en kan ik weer met een gerust hart met 4! connecties downloaden??
Ik zit hier thuis n.l. in een netwerk met o.a. mijn zoon en we zijn bijde actieve downloaders met ieder 2 connecties en dat zou dus te veel zijn volgens eerdere berichten.

Bedankt alvast voor het antwoord.
Knarf

Ik heb net even zitten neuzen op de site van planet.
Hier wordt aangegeven dat men geen ondersteuning geeft op een thuisnetwerk.
Dus men kijkt niet naar het aantal computers. Wel kijkt men naar het gebruik van bitjes en bytes als dit te hoog is dan kan je afgesloten worden.
Hieronder een stukje uit de voorwaarden van planet.

Fair Consumption Policy

Gepubliceerd op vrijdag 28 maart 2003

Planet Internet hanteert voor haar onbeperkte Internet abonnementen een Fair Consumption Policy (FCP). Dit om excessief gebruik en daarmee dus misbruik van Internet bandbreedte tegen te gaan.
Geldt er dan een limiet voor dataverkeer? Bij normaal verbruik (zowel verzonden als ontvangen Mbytes) hoeft een gebruiker niet bang te zijn dat hij een limiet zal overschrijden. Planet Internet is echter wel bevoegd om te beoordelen of een gebruiker onevenredig en excessief veel netwerkverkeer veroorzaakt, waardoor anderen hinder ondervinden.

Oneigenlijk gebruik of misbruik
Mocht Planet Internet van oordeel zijn dat het hier inderdaad oneigenlijk gebruik betreft, dan zal Planet Internet de gebruiker hierop aanspreken. Indien een gebruiker hier niet op reageert dan kan dit leiden tot afsluiting van de dienst.

Ik heb hier 5 pc's op internet zitten. Via planet adsl. Keurig achter een router. Volgens mij kunnen ze daardoor niet eens zien hoeveel pc's je hebt. Kan me vergissen hoor! (Iemand??)

@Sidi.

Klopt helemaal jou verhaal.

Dank je puppie :thumb: Weet ik dat ook weer :)

Oke, geen oneigenlijk gebruik maar nu weet ik nog niks over het aantal connecties (ofwel draadjes in de volksmond!) ik mag en kan gebruiken.
Oke ik kan er wel 10 tegelijk gebruiken maar had voor mijn vakantie gelezen dat het niet met meer dan 3 mag i.v.m. de bandbreedte!?!?!

Diverse mensen waren al afgesloten die met meer dan drie "draadjes" aan het downloaden waren en dan natuurlijk zoals ik dat ook doe uit de nieuwsgroepen(usenet).

Maar is usenet dan van planet?

Iedere provider heeft toch nieuwsgroepen/newsgroups/usenet????:rolleyes: :rolleyes:

Usenet is volgens mij een aanbieder.
Planet zal een newsgroep hebben.
@home heeft er ook 1, dat is mijn internet aanbieder en daar mag je met 1 connectie iets ophalen.
Het zogenaamd aankloppen met meer lijntjes is niet toegestaan en geeft een ban van de newsserver.
Ja dat zal bij jullie provider ook wel kunnen. Maar dan geeft de provider dat ook aan.

@Puppie

usenet is de oude oorspronkelijke benaming voor de nieuwsgroepen.
Usenet oftwel nieuwsgroepen is opgezet door studenten in amerika die een simpele manier zochten om contacten te onderhouden met elkaar.( scholen door heel amerika enz )
usenet is feitelijk ook nooit bedoeld geweest om binaries files uit te wisselen maar ach het werkt perfect :D , usenet is opgezet als een soort messagebord puur voor teksten.

Kijk en zo leren we elke weer wat.
Ron bedankt.:(

@ Knarfje,

Ik heb even een vraag over het verhaal wat jij vertelde over het gebruik van die 3 lijnen bij Planet Internet.
Ik kwam er ook ineens achter en ik heb ook nieuwsbrieven van Planet, maar over dat reduceren van de aantal lijnen heb ik nog nergens van gelezen en de site van Planet idd daar ook heel duister over.

Heb al een mail gestuurd naar de servicelijn maar nog geen reactie teruggehad.

Remy

Nee, Planet geeft er niet veel ruchtbaarheid aan.
Het gaat ook alleen maar om de nova server.
Heel veel kan je in de newsgroup nova.planet lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan