• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=max(als(en...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenders37

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2016
Ik probeer met Excel een formule te maken die als volgt zou werken.

Als in het bereik C51 tot C95 een getal staat dat groter is dan cel R61 en kleiner of gelijk aan R62, dan moet hij het hoogste getal uit bereik I51 tot I95 pakken. Na wat puzzelen kom ik op de volgende formule uit, maar helaas blijft hij 0 als antwoord geven.

Code:
=MAX(ALS(EN($C$51:$C$95>R61;$C$51:$C$95<=R62);$I$51:$I$95))

Ziet iemand waar het fout gaat? Of suggesties voor een verbetering? Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Test deze eens:
Code:
=MAX(ALS(OF(AANTAL.ALS($C$51:$C$95;">"&R61)>0;AANTAL.ALS($C$51:$C$95;"<="&R62)>0);$I$51:$I$95))

Laatst bewerkt:
Als in het bereik C51 tot C95 een getal staat dat groter is dan cel R61 en kleiner of gelijk aan R62, dan moet hij het hoogste getal uit bereik I51 tot I95 pakken

Als in B3:B47 een getal staat dat tussen 0 en 5% ligt neem dan het max uit kolom H -->12

Vul eens handmatig in wat je wil bereiken.

Ah, ik zie dat ik het niet helemaal goed heb geformuleerd. Excuses

Als hij tussen 0 en 5% ligt moet het inderdaad 12 zijn.
Maar tussen 5 en 10 zou het antwoord dus 2 moeten zijn.
tussen 10 en 15 is het antwoord 3

Hij moet naar kolom B kijken en kijken hoeveel cellen er bv tussen 5 en 10% liggen en dan op diezelfde lijn naar kolom I gaan en daar dan het hoogste getal uithalen.

Laatst bewerkt:
Ja dat is altijd het moeilijke daaraan.:)
Ik heb in kolommen Q en R de rijen opgezocht waarin deze percentages staan in kolom B. (in Q de laagste en in R de hoogste)
Dan zoek ik de max. waarde in dat bereik in kolom H dus max(H&Q:H&R)

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is.

haha, dan wordt het toch weer ingewikkeld. Ik ga me er eens in verdiepen en kijken of ik het kan snappen.
Dank alvast voor de input en de oplossing

Als je het een beetje doorhebt hoe een en ander werkt kan je formule vervangen door deze:
Code:
=MAX(INDIRECT("$H" & VERGELIJKEN($M3;$B$3:$B$47;1)+2 & ":$H"&VERGELIJKEN($M4;$B$3:$B$47;1)+2))

dan kan je kolommen Q en R verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan