• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Max. Als functie omzeilen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenrob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2011
Beste mensen,

Ik heb een kolom in excel met klassen (A2+, B2+, M2a, R3b enz) die binnen een bepaalde range behoren tot een locatie. Bv de klassen A-D hebben als locatie Groningen. Hiervoor heb ik de volgende formule gebruik;

=ALS(C2>="A";ALS(C2<"C";"Groningen";ALS(C2>="M";ALS(C2<"N";"Haren";ALS(C2>="R";ALS(C2<"S";"Zuidlaren";ALS(C2>="V";ALS(C2<"W";"Tynaarloo"))))))))

Werkt prima, maar ik loop vast in de maximaal te gebruiken "ALS" functie.

Iemand die mij kan helpen? Ik heb een bestandje bijgevoegd

Alvast bedankt, Rob

Bijlagen

Maak een lijstje waarbij achter elke letter een plaats staat en gebruik daarna de functie VERT.ZOEKEN.

Je formule teruggebracht naar 4 "Als-jes"
Ga je nog verder is het verstandig om het in een tabel te zetten.
Code:
=ALS(EN(C2>="A";C2<"C");"Groningen";ALS(EN(C2>="M";C2<"N");"Haren";ALS(EN(C2>="R";C2<"S");"Zuidlaren";ALS(EN(C2>="V";C2<"W");"Tynaarloo"))))

in engels:
=IF(AND(C2>="A",C2<"C"),"Groningen",IF(AND(C2>="M",C2<"N"),"Haren",IF(AND(C2>="R",C2<"S"),"Zuidlaren",IF(AND(C2>="V",C2<"W"),"Tynaarloo"))))
Succes,

Tynaarloo is met één o
Tynaarlo dus.

Hoi Martin,

Ik ben geholpen, ik heb max. 10 als,jes nodig dus deze oplossing is prima.
Fijn dat je ook een tabel hebt toegevoegd, kan ik wel wat mee voor een grotere reeks.

Bedankt, Rob

@ popipipo,

Dank je :)

@ M.A.N. fanaat : Tsja . . . .

Off topic (maar daar waren we al mee bezig...)

.........
'k weet ff nx meer te zggn . . . . :o

wel eeen mooie omgeving overigens

Geeft niets Martin (DAF fanaat). :d

Maakt mij ook niet veel uit hoe ze het schrijven (ik heb er niks meer of minder om), maar voor een presentatie is het een beetje knullig (dus ik dacht de TS er een dienst mee te bewijzen). ;)

Misschien schreven ze het vroeger zo.

Ps. Drenthe is absoluut een mooie provincie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan