Max. geheugen op mijn pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Hey,

ik heb even een vraagje over de upgrade van het werkgeheugen dat ik binnenkort ga doen. Ik heb nu 2 gb (2x1) PC2-5300 = DDR2 667 Mhz, en ik wil dit gaan upgraden naar 4 gb ddr2 667 of 800 mhz. nou de vraag: ik heb een MSI MS7379 mobo, maar ik weet niet of ik nou 667 of 800 kan nemen. Ik wil graag het maximale uit m'n pc halen!

alvast bedankt,

maarten

Hey,

wat jij gevonden hebt, heb ik ook al eens langs zien komen bij het googlen.
maar waar ik een beetje mee zit; volgens mij bestaan er meerdere versies van dit
mobo, ik heb voluit een MSI MS-7379 G31M Ver. 4.0 -> dit staat er op gedrukt. maar ik ben bang dat er sommige versies zijn die DDR2-667 max ondersteunen en sommige die DDR-800 ondersteunen. het is toch wel apart dat als er max 800 mhz in kan, er standaard maar 667 in zit? met PC Wizard staat er namelijk max. ondersteunde frequenties 333 mhz, x2 = 667 mhz, en nog wat lagere. er staat niet pc2 400 bij!

ik kan er zelf niks anders van maken dan dat dit de juiste gegevens zijn...

ja klopt!
ik heb een Fujitsu Siemens Li-2664 pc
met Intel core 2 quad q6600, 2gb geheugen,
500 gb harddisk, en er zat standaar een Geforce 9300 GE in.
kan je op basis van dit dan nog meer info geven over de keus van 667 of 800 mhz?

Dan zit er ongetwijfeld een door Fujitsu Siemens aangepaste versie van het MSI bordje in met afwijkende specificaties! Zou me maar houden dan aan de gegevens van PC Wizard!

Dan zit er ongetwijfeld een door Fujitsu Siemens aangepaste versie van het MSI bordje in met afwijkende specificaties! Zou me maar houden dan aan de gegevens van PC Wizard!

ik denk dat je gelijk hebt. bij pc wizard heet het moederbord officieel zoals het daar staat: Fujitsu Siemens MS-7379VP , maar het staat wel vast dat het van een MSI bord is aangepast, want als ik de tower openmaak staat er op het rode bord gewoon MSI 7379
G31M v.4.0, daar staat verder niks van Fuijtsu Siemens.
bij PC wizard staat inderdaad onder 'Fysiek geheugen' bij zowel DIMM0 als DIMM1 ondersteunde frequenties: 200Mhz, 266 Mhz, 333 Mhz.

ik ga ook nog even op de support site kijken, hoewel ik verwacht dat er vooral algemene info zal staan, aangezien je in het product-gedeelte van de site het model Li2664 niet terug kan vinden. Ik denk dat het een model is dat in het buitenland wel gevoerd wordt. Het is één keer bij de media markt als actie geweest (daar heb ik hem van) en sommige bedrijven op internet verkopen hem, maar geen gewone ketens zoals MyCom, Dynabyte, Correct etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan