Max grootte bestand fat32

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Hallo,

Ik heb een 320 gb externe harde schijf. Echter deze heb ik aangesloten op mijn Fritzbox modem. Hiervoor diende ik hem te formatteren als fat32. Omdat normaal gesproken dit niet gaat zonder hem te partitioneren heb ik het programma fat32format gebruikt.

Tot zover geen probleem.

Nu heb ik een vmware image op mijn pc staan welke ik op de externe schijf wil zetten. Echter hier komt het volgende probleem, want fat32 kent een max bestandsgrootte van 4 GB. Het bestand is 5,5 GB. Gevolg is dus dat hij begint te mekkeren dat het bestand te groot is voor fat32

Valt dit ook te omzeilen net zoals de grootte van een partitie in fat32?

dat is die 32 gb per partitie ook maar dat is ook te omzeilen

Van wikipedia:
Limitation 32 GiB apply to Windows 2000/XP installation program and filesystem creation tool too[17] even they can read and write to FAT32 file systems of any size. This limitation is by design and according to Microsoft was imposed because many tasks on a very large FAT32 file system become slow and inefficient.[14][18] This limitation can be bypassed by using third-party formatting utilities.[19] Windows Me supports the FAT32 file system without any limits.
en
The maximum possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GB minus 1 byte (232−1 bytes). Video applications, large databases, and some other software easily exceed this limit. Larger files require another formatting type such as NTFS.

Dus inderdaad de partitiegrootte kan dus omzeild worden maar de bestandsgrootte blijkbaar niet. Zelf heb ik er nog nooit iets over gehoord of gelezen tenminste.

http://www.binaries4all.nl/ntfs/ Zet je fat32 naar NTFS, hiermee is het limiet van 4gb verdwenen. Rechts ziet u de link:thumb:. Als je nog vraagjes heb stel ze gerust:thumb:(als het echt fat32 moet zijn, weet ik het ook niet :()

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan