Ik heb een tabel met in Rij1 Kolomkopjes waaronder verschillende rijen waarden met daartussen om de zoveel rijen gemiddelden en onderaan een totaalgemiddelde.
De lengte is voor elke kolom gelijk, maar kan varieren naar gelang de inputdata. Ik wil nu via een macro die in de laatste cel van de tabel, een =MAX(......) functie plaatsen. In deze cel is door de Subtotal functie al een totaalgemiddelde geplaats. Deze wil ik echter vervangen dus voor een =MAX(......)
Tussen de haakjes moet dan de gehele rij boven deze cel komen tot bovenaan de kolom (met uitzondering van rij1 want daar staan immers de kolomkoppen in).
Het is gelukt om de =MAX(.....) in de laatste cel onder de tabel te krijgen, met de volgende functie:
Range("I1").Select
Selection.End(xlDown).Select
ActiveCell.Font.Bold = True
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=MAX(.........)"
Echter weet ik niet hoe ik het bereik op de goede wijze automatisch kan laten selecteren.
Onder deze cel wil ik btw een =MIN(....) functie met hetzelfde bereik plaatsen. De =MIN(....) functie plaatsen lukt wel als volgt:
Columns("I").Select
Selection.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=MIN(.......)"
Maar uiteraard hetzelfde probleem. Hoe krijg ik het juiste bereik geselecteerd.
Wie kan mij helpen.
De lengte is voor elke kolom gelijk, maar kan varieren naar gelang de inputdata. Ik wil nu via een macro die in de laatste cel van de tabel, een =MAX(......) functie plaatsen. In deze cel is door de Subtotal functie al een totaalgemiddelde geplaats. Deze wil ik echter vervangen dus voor een =MAX(......)
Tussen de haakjes moet dan de gehele rij boven deze cel komen tot bovenaan de kolom (met uitzondering van rij1 want daar staan immers de kolomkoppen in).
Het is gelukt om de =MAX(.....) in de laatste cel onder de tabel te krijgen, met de volgende functie:
Range("I1").Select
Selection.End(xlDown).Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=MAX(.........)"
Echter weet ik niet hoe ik het bereik op de goede wijze automatisch kan laten selecteren.
Onder deze cel wil ik btw een =MIN(....) functie met hetzelfde bereik plaatsen. De =MIN(....) functie plaatsen lukt wel als volgt:
Columns("I").Select
Selection.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=MIN(.......)"
Maar uiteraard hetzelfde probleem. Hoe krijg ik het juiste bereik geselecteerd.
Wie kan mij helpen.