• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

max. productie berekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter RHR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RHR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
Hallo iedereen,

Ik wil een product maken dat bestaat uit onderdeel A, B en C en een x bedrag aan productiekosten. Graag zou ik willen weten wat ik maximaal kan produceren als ik al een x aantal onderdelen A,B en C in mijn magazijn heb liggen en een x bedrag contant bezit.

1 product kost 1A, 1B en 1C + 1 euro aan productiekosten. De kosten voor de onderdelen zijn als volgt:
A kost €1,-
B kost €2,-
C kost €3,-
de productie kosten zijn 5 euro per product en ik heb op het moment 100 euro te besteden. In mijn magazijn heb ik op dit moment al 10A en 5C liggen, van B bezit ik nog niets.

Zelf heb ik al een opzetje gemaakt met een berekening, maar deze sluit nog niet 100% aan als ik de variabele aanpas zoals bijv:
- de prijzen van de onderdelen
- het aantal benodigde onderdelen
- mijn huidige voorraad
- mijn te besteden bedrag

Heeft iemand hiervoor een oplossing? Alvast bedankt.

Dit lijkt me een huiswerkvraag.

Als dit zo is, kijk dan eens bij de forumregels over dit onderwerp.

Zo nee, plaats dan je gemaakte bestandje eens, ontdaan van gevoelige info.

Waarschijnlijk zal dit met oplosser opgelost worden.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

RHR,
je spreekt jezelf tegen.
Je schrijft immers: "1 product kost 1A, 1B en 1C + 1 euro aan productiekosten."
Als (zoals je eveneens schrijft) 1 product 1A+1B+1C + 1 euro productiekosten vergt, bedragen de productiekosten per product: 1 + 2 + 3 + 1 = 7 euro, terwijl je schrijft dat de productiekosten 5 euro per product bedragen. Het zal daarbij waarschijnlijk gaan om andere productiekosten, niet zijnde onderdelen. Maar dat vermeld je niet. Duidelijkheid is gewenst.

Helaas krijg ik mijn bestand dat ik nu al heb niet geupload.

Het gaat inderdaad om 3 onderdelen die per stuk een x bedrag waard zijn en om bedrijfskosten per product. Deze kosten zijn variabel afhankelijk van inkoop en hoeveelheid productie, maar dat is nu even niet van belang.

Ik kan het bij kleine hoeveelheden wel uitrekenen, maar bij grotere hoeveelheden wordt dit al moeilijker. (Ik heb jullie nu fictieve bedragen gegeven)

groeten RHR

bijlage uploaden

beheer bijlagen
kies voor beheer bijlagen => toevoegen => bladeren => zoek je bestand op in de directory van je PC => uploaden => vervolgens sluit je de opties af met het (rode) kruisje.

Vervolgens kies je voor reactie plaatsen en je bericht (inclusief bijlage) is geplaatst.

Ik weet dat ik op die manier kan uploaden, maar dat werkt niet. Ik heb ook al de bestand upload opties van mijn profiel nagekeken, zonder effect.

Is het probleem / de vraag wel duidelijk?

Dan load je bestandje eens up via mijn.bestand.nl

Er kunnen maximaal 20 eenheden worden gemaakt (zie cel O7) (zie bijlage).

Er kunnen altijd 9 eenheden worden gemaakt. (zie cel N8)

Nu er voorraad is ligt het optimum ergens hiertussen.

Dit kan waarschijnlijk wel met de oplosser worden opgelost.
(maar daar zou ik me dan in moeten verdiepen).
Misschien kun je hier zelf even naar kijken (je in verdiepen).

Excel 2007 => Gegevens => oplosser.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan