Pompiedom....piedom,
Ik heb een formule, maar deze werkt niet.
Wat is de bedoeling.
In kolom H staan nummers Deze nummers zijn optellend:
H1 = C 0001
H2= C 0002
etc
In cel A1 moet de hoogste waarde uit kolom H worden gepakt, plus 1: =MAX(H:H)+1
Van deze hoogste waarde moet de laatste 4 cijfers worden genomen =RECHTS(H:H;4)
Omdat voorloopnullen niet worden meegenomen, moet hier een aparte notatie voor komen: =TEKST(XX;"0000")
Bijvoorbeeld:
C 0012 is de hoogste waarde in kolom H. Dan moet deze gepakt worden en dan moet in cel A1 de waarde: 0012 komen te staan. Vermoedelijk werkt RECHTS niet in combinatie met MAX. Of werkt RECHTS niet in een kolom.
Op de volgende wijze krijg ik het wel voor elkaar.
=TEKST(MAX(H:H)+1;"0000"), maar dan staan er geen voorloopnullen in de cellen van kolom H. Dan is het als volgt:
H1=1
H2=2
etc.
Ik wil niet met celeigenschappen en aangepaste waarde werken. Dit geeft enkel maar problemen.
Ik heb een formule, maar deze werkt niet.
Wat is de bedoeling.
In kolom H staan nummers Deze nummers zijn optellend:
H1 = C 0001
H2= C 0002
etc
In cel A1 moet de hoogste waarde uit kolom H worden gepakt, plus 1: =MAX(H:H)+1
Van deze hoogste waarde moet de laatste 4 cijfers worden genomen =RECHTS(H:H;4)
Omdat voorloopnullen niet worden meegenomen, moet hier een aparte notatie voor komen: =TEKST(XX;"0000")
Bijvoorbeeld:
C 0012 is de hoogste waarde in kolom H. Dan moet deze gepakt worden en dan moet in cel A1 de waarde: 0012 komen te staan. Vermoedelijk werkt RECHTS niet in combinatie met MAX. Of werkt RECHTS niet in een kolom.
Op de volgende wijze krijg ik het wel voor elkaar.
=TEKST(MAX(H:H)+1;"0000"), maar dan staan er geen voorloopnullen in de cellen van kolom H. Dan is het als volgt:
H1=1
H2=2
etc.
Ik wil niet met celeigenschappen en aangepaste waarde werken. Dit geeft enkel maar problemen.
Laatst bewerkt: