• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maxima met logische formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiba89

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2015
Ik wil graag in cel K3 het volgende:
- '650' als in cel H3 '0' staat,
- vanaf er in cel H3 1 of meer staat, moet er '650+(30*H3)' komen,
- vanaf er in cel H3 meer dan 30 staat, mag er alleen maar '1550' komen.

Het zit zo: deelnemer krijgen 650€ om deel te nemen. Per nieuw lid dat zich ook effectief aansluit met het project moet er 30€ bijkomen. Hier staat echter een maximum op van 30 nieuwe leden.

Eventueel, als het mogelijk zou zijn, zou de cel leeg moeten blijven voor de deelnemers mij de nieuwe leden doorgeven. dat wil zeggen dat ook cel H3 leeg zou moeten blijven, maar die zal afhankelijk zijn van cellen van een ander tabblad waar formules in staan. dat resulteert volgens mij automatisch in een '0'. dat hoeft eigenlijk niet.

Bedankt alvast!

Bekijk bijlage Overzicht Volley@School 2015.xlsx

hallo Wiba welkom hier.
die formule van jouw in H3 doet het toch prima.
kun je laten zien wat er anders moet?

Ahja :) dan heb ik het toch al beter gedaan dan ik dacht. Maar toch zou ik graag cel H3 in de toekomst leeg willen houden (of althans toch schijnbaar), hoewel dat ik daar ook een formule in ga zetten. dus:
-optie 1: de club is nog bezig met het project, dus het is nog niet geweten welke nieuwe leden er zijn, dus het te betalen bedrag is nog niet gekend en dus leeg
-optie 2: de club heeft het project afgerond en er zijn geen nieuwe leden aangesloten, dus het te betalen bedrag is 650
-optie 3: de club heeft 1-30 nieuwe leden, dus het te betalen bedrag is [650+(30*"aantal nieuwe leden")]
-optie 4: de club heeft meer dan 30 nieuwe leden en het te betalen bedrag is dus sowieso 1550.
merci al!! :)

-optie 1: de club is nog bezig met het project, dus het is nog niet geweten welke nieuwe leden er zijn, dus het te betalen bedrag is nog niet gekend en dus leeg
vraag 1 aan welk kolom is dat te zien? bvb Totaal nieuwe leden = leeg

-optie 2: de club heeft het project afgerond en er zijn geen nieuwe leden aangesloten, dus het te betalen bedrag is 650
vraag 2 aan welk kolom is dat te zien? bvb Totaal nieuwe leden = 0 (dat is dus niet leeg)

graag een beaming of toelichting

=IF(H2="";"";650+30*(MIN(H2;30)))

Wat denk je van deze formule in kolom K

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan