Maximaal aantal objecten in form/report

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Ik werk voornamelijk in Access Office 64 bits en heb een formulier gemaakt met ruim 1000 misschien 1200 objecten. Voornamelijk labels om data visueel te tonen. Toen ik deze applicatie op een ander desktop bekeek waar Office 32 bits opdraait. Liep het op verschillende plekken vast. Kreeg eerst de melding dat er teveel objecten in een formulier bevinden.
Weet iemand hoeveel maximaal aantal objecten in een Office 32 bits formulier mag staan?
In Office 64 bits loopt het niet vast maar Office 32 bits wel. Modules worden niet meer herkent en start niet meer foutloos op. Blijf foutmeldingen krijgen,

Office 64 is in beginsel niet compatibel met Office 32. Dus als je code schrijft op een O64 database kun je tegen problemen aanlopen. Andersom overigens ook, maar daar kun je met de toevoeging van PtrSafe aan de functieregel nog een mouw aanpassen. Overigens is 1000 objecten (laat staan 1200) voor elk formulier of rapport teveel; het maximum ligt op 752. Volgens de Microsoft site, dus dat lijkt mij betrouwbare bron :).

Ik moet zeggen: ik ben in 40 jaar werken met databases nog nooit tegen die limiet aangelopen. An sich dus hulde dat jij dat wél voor elkaar krijgt :). Ik zou ook, als gebruiker, stapelgek en horendol worden van een formulier met 1000 objecten. Ik geef er, als ontwerper, dan liever de voorkeur aan om zo'n formulier op te splitsen, en/of labels en objecten voor meerdere doelen te gebruiken.

Uiteraard gebruik ik PtrSafe

Onderstaande is een scherm waar ik met labels werkt waar je personeel aanwezigheid en aantal gewerkte uren in weekoverzicht kan bekijken. Ik heb allemaal labels een naam en een nummer gegeven zodat ik wel 100 man overzichtelijk kan tonen. Dit had ik in 64 bit gemaakt en ik deed sinds twee weken een check op 32 bit en deze begon te piepen.
Ik waardeer dan ook enorm dat ik voor het eerst een soort van complimentje van je heb gekregen ,-)
Gelukkig hebben veel 64 bits draaien en weten jullie een website waar duidelijk staat hoe je van Office 32 bit kan switchen naar Office 64 bit?

printscreen_weekoverzicht3.png

Uiteraard gebruik ik PtrSafe
Dat is voor andersom: je maakt 'm in A32, en je gebruikt 'm in A64. Dus an sich is dat geen oplossing. Ik heb nog nergens gelezen dat de 32 bits versie minder (of andersom: dat de 64 bits meer) objecten aan kan. Dus ik ga er vanuit dat het aantal correct is. Maar een overzicht van 100 man op deze manier op één formulier? Dat lijkt mij gekkenwerk, en zeker niet overzichtelijk. Ik zou dat dus proberen wat overzichtelijker te maken.
Of er een rapport van maken, op basis van de gebruikte velden. En dus niet met labels.

Het formulier oogt als een kruistabel, en die vorm gebruikt echt geen 100 velden, laat staan 1000 :).
Maar goed, ik heb de db niet, dus ik kan er eigenlijk verder weinig over zeggen. En je geeft dan weer geen antwoord op de tip die ik heb gegeven: of je de db al gecompileerd hebt?

Nou hij gaat over zn nek in 32 bit omdat er teveel objecten staan dus...
100 man op één formulier waar je kan scrollen vind de klant fraai en overzichtelijk.

Er is ruimte voor 100 man en nu staan er iets van 20 man.Het is idd een kruistabel wat ik er van gemaakt heb en de verschillende kleuren voor ieder verschillende status kan je niet anders doen dan hoe ik het gedaan heb.

En ja gecomprimeerd, hersteld en gecompileerd met zon os bestandje waar je de applicatie complieerd. Alles gedaan maar gaat over zn nek

Om van Office 32 bit naar 64 bit te gaan moet je Office 32 bit verwijderen en vervolgens de 64 bit versie installeren. Zorg wel dat je de licentiegegevens bij de hand hebt.

Dankje RogerS, had stiekem gehoopt dat je een knop had: Converteren naar 64 bit want mijn klanten kunnen de licentiegegevens niet bij de hand hebben. Kan je dit ergens vinden/opvragen voor je de licentie verwijderd?

Welkom in de IT.

In oudere versies kon je de licentiecode uitlezen. In meer recente versies (ik meen vanaf 2019) krijg je alleen de laatste 4/5 karakters te zien.

Mogelijk gebruiken zo Office 365 en krijgen ze een licentie langs die kant.

Ik los het vaak op door gewoon een paar van die goedkope keys te leveren. Is onder de streep goedkoper dan uren zoeken en weken wachten op de klant.

Hou er dan ook rekening mee dat er genoeg plugins voor Office zijn die juist NIET met een 64 bit versie overweg kunnen. Dat om het nog leuker te maken.

En ja gecomprimeerd, hersteld en gecompileerd met zon os bestandje waar je de applicatie complieerd.
Compileren met een 'os bestandje'? Dan ben je verder als ik; ik compileer gewoon (gratis en voor niks) vanuit het VBA venster met het menu. Maar goed, als je daar een os bestandje voor hebt (weet dus ook niet wat dat is).
Elke gebruiker met een Office licentie kan die dacht ik bekijken in het eigen Microsoft account. Zeker voor bedrijven lijkt het mij heel vreemd als ze de licenties niet goed bewaren. Daarnaast zou ik, als klant met een (prima werkende 32 bits Office suite) niet graag gedwongen worden door een leverancier om over te moeten stappen op een 64 bits versie omdat die leverancier niet in staat is om de applicatie in 32 bits te leveren....

Zoals je weet, kun je een database prima in 32 bit maken, en die m.b.v. declaraties simpel geschikt maken voor een 64 bits omgeving. Daar moet je dan wel even voor gaan zitten, al zijn de pijnpunten heel snel op te sporen (en te repareren). Andersom, ontwikkelen in 64 bit, is lastiger omdat je dan geen inzicht hebt in de gebruikte objecten die wél in de 64 bits omgeving zouden kunnen zitten, maar níet in de 32 bit. Het is dus veel slimmer om, als een database in meerdere omgevingen gebruikt moet kunnen worden, die te maken in de 32 bit. Dan weet je 100% zeker dat je hem ook in de 64 bit kan gebruiken.
Andersom is die garantie er gewoon niet.

Terug
Bovenaan Onderaan