Maximaal aantal TS sessie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diablo666

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Is het zo dat bij 5 ts cals het betekent dat er geen 6 mensen tegelijk op de server kunnen? Of kan 't wel, maar ben je dan illegaal bezig.

Is het zo dat we bijv 6 mensen een inlogcode kunnen geven en dat de 6e een melding krijgt dat hij er niet meer op kan net als bij Citrix?
Of mag je uberhaupt maar 5 mensen aanwijzen?

Greetz,
Diablo

Volgens mij is het een licentie per huidige gebruiker, dus als jij 100 medewerkers hebt mogen er maar 5 tegelijk van TS gebruik maken. Voor zover ik weet krijg je geen melding als dit overschreden wordt (Ligt ook aan het soort installatie), maar legaal is het niet,

Bij mij op het werk hebben we ook een citrix server... er zijn een aantal programma's beschikbaar op de server welke maar een beperkt aantal login's hebben. Dus een bepaald aantal mensen wat maar ingelogt kunnen zijn.
Zijn het maximaal aantal ingelogt, dan krijg je een melding dat je niet in kan loggen omdat het maximaal aantal instanties van het programma al opgestart zijn.

Vanaf Citrix weet ik dat je een melding krijgt alleen van TS weet ik het niet. Dat het illegaal is wist ik ook en dat is ook niet de bedoeling ik ben alleen benieuwd of de gebruiker dan een melding krijgt net als in Citrix.

terminal server doet hetzelfde als citrix...ben jij nummer zes en je hebt maar vijf licenties...dan heb jij als zesde pech.
wachten totdat er een zijn/haar verbinding verbreekt.

Ja, bovenstaande klopt.

echter je kan ook op de console inloggen (mstsc -console) mits je voldoende rechten hebt natuurlijk.

suc7-1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan