Maximaal drie op internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spartametje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Geachte mensen, ik zit momenteel op een camping in de Ardennen. We hebben deze camping speciaal uitgekozen omdat er gratis wifi zou zijn. Nu blijkt helaas dat er maximaal drie gebruikers op Internet kunnen hier. Men zit hier te wachten tot iemand zijn/haar laptop uitzet en dan kan de volgende online. Het vreemde is wel dat iedereen een ip-adres krijgt toegewezen (dyamisch) in de range 192.168.1.x.

De camping maakt gebruik van een philips multiservice router (model SNV6520 Annex A) met een standaard gateway van 192.168.1.1 en heeft helaas zelf geen enkel verstand van netwerken. Wel wist men ons te vertellen da dit probeem zich sinds kort pas voordoet. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? O ja, de router is beveilig met een wachtwoord, dus niet door ons te benaderen. De tip http://192.168.1.1 openen heeft dus geen zin (het is niet mijn bedoeling hier te gaan hacken), graag alleen suggesties van wat de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn...

Laatst bewerkt:
de router deel wel meer dan 3 ip adressen uit.

Ja, iedereen krijgt wel een lan-ipadres... De router is vervolgen ook te pingen. Alleen is er geen internetverbinding totdat er'weer plaats is'. Dat vind ik juist zo vreemd.

Laatst bewerkt:
sinds kort, ik hoop niet dat hij komt door een firmware update (als deze niet goed uitgevoerd heb ,heb je veel kans dat de maximaal aantal pc word gescript)

Zo ver ik nu kan lezen is het een NAT fout, Ik denk dat de NAT tabel of vol zit, of een grapjas heeft de NAT zo ingesteeld dat de Pool maar maximaal 3 mag zijn. Wil de campinghouder de modem niet eens hardresetten , 24 seconde het knopje.

Campinghouder wil niet hadresetten omdat hij dan de internetverbinding opnieuw moet instellen. Hij weet niet hoe dat moet (één of ander bedrijf heeft dat voor hem gedaan en hij heeft de benodigde wachtwoorden van inernetprovider niet)... :-(

Laatst bewerkt:
als je niet in de router kan komen (wil komen) en hij wil hem niet hard resetten heeft het weinig nut..

wat je dan nog wel kan doen is je telefoon als acces point te laten fungeren of 1 laptop als router..

maarja daar schiet je ook weinig mee op denk ik...
denk dat ze de dhcp ingesteld hebben om hem vanaf 1 > 3 te laten lopen of zoiets..

als jij je ip nou op een statisch adres zet die verder loopt dan de dhcp heb je dan wel verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan