Maximaal haalbare snelheid ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@sterChief

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Ik heb zojuist een ADSL snelheidstest gedaan op de site van Online.

Uit die test komt dit als resultaat:

U woont in een gebied waar ADSL Extra met een snelheid tot 8Mbit/s beschikbaar is.
Welke snelheid uw verbinding werkelijk haalt, is afhankelijk van meerdere factoren.
De apparatuur en de bekabeling die u gebruikt beïnvloeden de snelheid, evenals de locatie waarvan u een bestand download.

En omdat ik dus zoekende ben naar een andere provider,
lijkt het mij onnodig om te kijken naar een abonnement met een snelheid die hoger is dan 8Mbit/s, of is het in werkelijkheid toch anders?

Volgens mij ligt het aan de provider welke snelheid er beschikbaar is op jouw postcode. (Bv bij Telfort zou je 20 moeten krijgen) De werkelijke snelheid zal overigens vaak iets lager liggen.

Idd geeft de snelheidscheck bij Telfort 20 Mb aan.

Maar welke provider heeft er dan gelijk?

De snelheden die daar aangegeven worden zijn niet meer dan indicatie's en zul je bijna nooit halen.
Eea is afhankelijk op welke centrale jij aangesloten zit,hoever je van die central verwijder bent,de kwaliteit van het koperdraad etc.Daarbij heb je 10 % overhead dus je ziet er zijn meerdere factoren van invloed.

Toch toen ik een 4 mb abbonement had (alweer een tijdje terug) kwam ik ook niet op de volle 4 mb.
Nu ik een abbo van 20 mb heb kom ik ook maar tussen de 8 en 12 mb (ligt eraan welk tijdstip "lees drukte" ik internet en ik ben 2,5 km van de centrale af)
Dus of het zo is dat als ik nu een 8mb abbo neem ik dan ook de volle 8mb krijg,,,,,, ik betwijfel het een beetje, ze zullen 8 mb sturen en ook dat zal weer het nodige verliezen onderweg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan