Maximaal ram geheugen medion md 8818

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselbraaksma

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Hallo mensen,

Ik heb een Medion MD8818 en daar zit maar 1gb RAM in nu wil ik er meer in zetten, maar wat is het maximale dat ik erin kan zetten?
Als ik op google ga zoeken zegt de ene website 2gb de andere 4gb....
En wat is de maximale snelheid van het RAM geheugen wat ik erin kan zetten?

Alvast bedankt,

Wessel

Ik kan het type moederbord wat daarin zit niet zo snel vinden. Dat is even van belang om te weten. Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen 4GB in zou kunnen. Het gaat hier om een core 2 cpu.

De meest gangbare memory upgrade sites geven mij 2 slots met een max van 2gb.(dus 1 gb per slot)
Een melding van 4gb ben ik nog niet tegengekomen.

Ik vond dit: http://forums.digitalspy.co.uk/showthread.php?t=491448

To sum up, Crucial indicates that the MS-7318 motherboard only supports up to 2GB RAM but some people says more can be used. One person is running 3GB , 1x2Gb and 1x1GB and says it runs fine, then someone said if you try 4Gb your soundcard stops working. The matter was taken up with Crucial who said there was no benefit to upgrading to more than 2Gb and that it could coause problems if you did.

Ik zou dus niet meer dan 2GB gebruiken of je moet willen gokken dat het werkt. :thumb:

Op de site van MicroStar lees ik dat op dat moederbord maar max 2 GB geheugen kan gebruikt worden. Het gaat om DDR2/533 geheugen.

Nog wat meer info, na het moederbord gezien te hebben. Het is niet mogelijk om geheugen bij te plaatsen, omdat het moederbord 2 verschillende types geheugenbanken heeft. Je gaat dus een nieuw geheugenlatje van 2 GB moeten plaatsen.

Heb zelf die pc met 1x 2gb ddr2 667 en 1x 1gb ddr2 800 draait prima, het bord is geen dualchannel dus opzich maakt het niet uit als je geen 2x 1gb doet.

@Tilburgr: Welkom op Helpmij..

Topic is orgineel uit november 2011. En zoals je gelezen hebt in de huisregels waar je vandaag mee accoord gegaan bent mogen topics ouder dan 3 maanden met rust gelaten worden.

Slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan