Maximaal RAM Geheugen op W7 64-bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Numberr7

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Ik ben zojuist op internet wezen kijken naar uitbreiding voor mijn RAM geheugen.
Nu kwam ik op interngeheugen.com een scan tegen waarmee je pc wordt gescanned op onder meer hoeveelheid geheugen, hoeveelheid slots etc.
Dit is de scan:

PC Scan.png

Daarbij zie ik maximaal geheugen van 4GB (en ik heb al 4096mb). Als ik echter lees op sites van bijvoorbeeld Microsoft, zie ik dat W7 64-bit minimaal 4GB geheugen aan moet kunnen.

Voordat ik nu 2x 4GB ga aanschaffen en installeren, ben ik wel benieuwd wat er nou klopt. Gaat mijn PC 8GB geheugen aankunnen? Zo nee, waardoor komt dit dan? Bedankt alvast voor het antwoord!

Welkom op Helpmij.nl

Wat staat er bij jou bij de eigenschappen "Deze computer"?
Staat daar 64BIT besturingssysteem?

Windows 7 64BIT kan 128+GB aan.

Ik heb het volgende staan:

PCscreen.png

Is er niet, behalve je OS, nog meer dat invloed kan hebben op het maximale geheugen?

Windows 7 64 bit kan, zoals gezegd hiervoor, 128+GB aan.
Maar, je moederbord heeft ook een limiet voor ram.

Je moet naar het moederbord kijken. Hoe groot is het aantal slots en wat kan daarin (max.). Ik heb zelf Windows 7 Ultimate 64-bits en een AsRock 58X moederbord met 6 slots en het maximale RAM is 24GB, echter ik heb alle 6 slots (6x2GB) bezet en 12 GB RAM. Waarom? Omdat 3 slots bezet waren met een zogenaamde triple channel en als je er dan bij neemt moet dat hetzelfde zijn, want geheugen wat niet op elkaar afgestemd is kan vervelende problemen veroorzaken. Alles draait nu als een trein.

Bedankt voor de reacties.

Als ik dus een maximum van 4GB heb, zal het aan m'n moederboard liggen. Is er ergens een site of andere manier hoe ik kan zien hoeveel mijn moederboard aankan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan