sunsnow
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 feb 2003
- Berichten
- 180
Hallo,
Sinds enige tijd heb ik een nieuwe internetprovider, Ziggo. Sinds het begin van de installatie (augustus 2011) heb ik problemen met mijn telefoon en internetverbinding. De telefoonverbinding was heel gebrekking en vaak slecht door de andere partij te verstaan. De internet verbinding was heel traag en kwam niet voorbij 10 Mbit.
Vandaag is er een monteur geweest die tot de conclusie kwam dat de modem defect is. Na deze te hebben vervangen blijkt alles te werken zoals het hoort. Download snelheid van 40 Mbit en Upload van > 3,5 Mbit. Dit alles is gerealiseerd met de laptop die de monteur bij zich heeft. Probleem opgelost zou je denken. Dat klopt.
Dezelfde testopstelling heb ik ook met mijn eigen laptop gedaan. Hiermee haal ik een maximale snelheid van 30 Mbit op zowel de Lan aansluiting als ook de wireless N aansluiting. Ik heb alle instellingen al langs gelopen volgens onderstaande handleiding. Echter niets helpt om dezelfde downloadsnelheid te realiseren als op de laptop van de Ziggomonteur. De Ziggo monteur hielp mij niet verder omdat hij geconstateerd heeft dat het probleem op zijn laptop verholpen is en de maximale snelheid wordt gehaald. Ik heb de tests uitgevoerd met 2 van mijn laptops en iPad. De laptops zouden qua specs ruim voldoende de snelheid moeten halen. Zowel wired als wireless.
http://speedtest.ziggo.nl/
https://static.ziggo.nl/images/20110513_Handleiding_binnenhuisinstallatie_v.1.3_web_tcm14-7201.pdf
Heeft iemand tips en adviezen?
Sinds enige tijd heb ik een nieuwe internetprovider, Ziggo. Sinds het begin van de installatie (augustus 2011) heb ik problemen met mijn telefoon en internetverbinding. De telefoonverbinding was heel gebrekking en vaak slecht door de andere partij te verstaan. De internet verbinding was heel traag en kwam niet voorbij 10 Mbit.
Vandaag is er een monteur geweest die tot de conclusie kwam dat de modem defect is. Na deze te hebben vervangen blijkt alles te werken zoals het hoort. Download snelheid van 40 Mbit en Upload van > 3,5 Mbit. Dit alles is gerealiseerd met de laptop die de monteur bij zich heeft. Probleem opgelost zou je denken. Dat klopt.
Dezelfde testopstelling heb ik ook met mijn eigen laptop gedaan. Hiermee haal ik een maximale snelheid van 30 Mbit op zowel de Lan aansluiting als ook de wireless N aansluiting. Ik heb alle instellingen al langs gelopen volgens onderstaande handleiding. Echter niets helpt om dezelfde downloadsnelheid te realiseren als op de laptop van de Ziggomonteur. De Ziggo monteur hielp mij niet verder omdat hij geconstateerd heeft dat het probleem op zijn laptop verholpen is en de maximale snelheid wordt gehaald. Ik heb de tests uitgevoerd met 2 van mijn laptops en iPad. De laptops zouden qua specs ruim voldoende de snelheid moeten halen. Zowel wired als wireless.
http://speedtest.ziggo.nl/
https://static.ziggo.nl/images/20110513_Handleiding_binnenhuisinstallatie_v.1.3_web_tcm14-7201.pdf
Heeft iemand tips en adviezen?
Laatst bewerkt: