Maximale download snelheid Ziggo te laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
180
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik een nieuwe internetprovider, Ziggo. Sinds het begin van de installatie (augustus 2011) heb ik problemen met mijn telefoon en internetverbinding. De telefoonverbinding was heel gebrekking en vaak slecht door de andere partij te verstaan. De internet verbinding was heel traag en kwam niet voorbij 10 Mbit.

Vandaag is er een monteur geweest die tot de conclusie kwam dat de modem defect is. Na deze te hebben vervangen blijkt alles te werken zoals het hoort. Download snelheid van 40 Mbit en Upload van > 3,5 Mbit. Dit alles is gerealiseerd met de laptop die de monteur bij zich heeft. Probleem opgelost zou je denken. Dat klopt.

Dezelfde testopstelling heb ik ook met mijn eigen laptop gedaan. Hiermee haal ik een maximale snelheid van 30 Mbit op zowel de Lan aansluiting als ook de wireless N aansluiting. Ik heb alle instellingen al langs gelopen volgens onderstaande handleiding. Echter niets helpt om dezelfde downloadsnelheid te realiseren als op de laptop van de Ziggomonteur. De Ziggo monteur hielp mij niet verder omdat hij geconstateerd heeft dat het probleem op zijn laptop verholpen is en de maximale snelheid wordt gehaald. Ik heb de tests uitgevoerd met 2 van mijn laptops en iPad. De laptops zouden qua specs ruim voldoende de snelheid moeten halen. Zowel wired als wireless.

http://speedtest.ziggo.nl/

https://static.ziggo.nl/images/20110513_Handleiding_binnenhuisinstallatie_v.1.3_web_tcm14-7201.pdf

Heeft iemand tips en adviezen?
 
Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost. Probleem bleek 'm te zitten in de versterker van Ziggo. Dank voor het meedenken.
 
Ik hebhetzelfde probleem

De monteur meet bij mij ook gewoon 120 Mb download snelheid. Onze eigen laptop(s) komen niet verder dan 50!!
Wat is precies de oplossing geweest. Wij hebben inmiddels een tweede router/draadloosmodem gehad.

Wat is de versterker van Ziggo???

Alvast bedankt voor de info.
Gerard
 
Dag Gerard,

Het probleem mbt de snelheid is aardig opgelost. Echter fluctureert de snelheid vrij veel. Volgens mij is dit een gevolg van drukke momenten op de kabel. De oplossingen was het vervangen van de versterker.

Nu ondervind ik nog steeds problemen met de bel kwaliteit. Dus monteur heeft al verscheidende zaken vervangen. Naar verloop van een aantal dagen wordt de kwaliteit van spraak erg slecht. Na een reset van de modem is het probleem weer een paar dagen opgelost. Bij dit probleem vallen er hele stukken tekst in een gesprek weg waardoor mensen mij niet meer goed kunnen verstaan. Irritant probleem.

Succes met jouw probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan