maximale grootte van scherm wordt niet benut!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinuz2000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem. Mijn resolutie van geforce 7600 videokaart staat ingesteld op 1280 x 960 en op mijn monitor hansol 930d crt staat de maximale beeldgrote ingesteld.
Wat ik ook aan instellingen (op zowel de monitor of de videokaart) verander ik krijg mijn desktop niet volledig weergegeven op mijn monitor! Ik houd dus aan alle zijden, maar vooral aan de zijkanten een zwarte 'rand'. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?:confused:

bedankt alvast

Je gebruikt ook een resolutie voor een breedbeeld scherm, iets van de Hansol 930d niet is.
De ideale resolutie zou 1280×1024 op 85hz zijn, de maximale resolutie is 1600×1200 op 75 hz.

Nee, dat is het probleem niet die paar pixels maken trouwens niet veel uit. Echt breedbeeld zou in de buurt van 1280 x 800 zijn of 768. Maar welke instelling ik ook neem. Ik kan met de hansol monitor instellingen het beeld nooit maximaal opblazen tot de rand van het scherm, dat vind ik zo raar. Heb nieuwe drivers geinstalleerd voor zowel de monitor als de kaart...

Ga eens naar de eigenschappen van je beeldscherm->tabblad instellingen->knop geavanceerd->tabblad GeForce 7600->werksets->beeld optimalisatie wizard en kijk of je daar iets mee kunt bereiken.
Helpt dat niet ga dan weer naar het tabblad GeForce 7600->schermresoluties en vernieuwingsfrequenties->knop geavanceerde timing en speel daar voorzichtig eens wat met de instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan