• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maximale lengte van commandtext

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste Forumleden,

Ik heb onderstaand stukje code waarmee ik gegevens ophaal.

Code:
     With Selection.ListObject.QueryTable
        .Connection = Array( _
        "OLEDB;Provider=SQLOLEDB.1;Persist Security Info=False;User ID=" & cnnSaveML_User & ";Pwd=" & cnnSaveML_PssWrd & ";Initial Catalog=" & cnnSaveML_Cat & ";Data Source=" & cnnMDS_Srvr & ";" _
        , _
        "Auto Translate=True;Packet Size=4096;Workstation ID=LAP3850;Use Encryption for Data=False;Tag with column collation when " _
        , "possible=False")
        .CommandType = xlCmdSql
        .CommandText = Array(gblMDX_Query)
        .Refresh BackgroundQuery:=False
    End With

gblMDX_Query is een variabele met een commando

Deze code werkt perfect zolang het aantal karakters niet meer dan 32.000 karakters is.
Spijtig genoeg kunnen er meer dan 32.000 karakters in de variabele komen waardoor het fout gaat.
Hoe kan ik dit omzeilen?

Dat is wel een hele grote query. Kan je er een (gedeeltelijk) voorbeeld van geven wellicht? Anders de query als een view of stored procedure definieren in SQL Server en vereenvoudigen?

Beste,

Het gaat inderdaad om een heel grote query.
In bijlage 2 txt-bestanden met een voorbeeld. De 'korte' versie werkt wel, de 'lange niet'.

Ik zou niet weten hoe ik deze zou kunnen vereenvoudigen.

Bijlagen

Beste Jan Karel,

Eigenlijk heeft het niets met MDX te maken. Er worden parameters doorgegeven om daarna een stored procedure op te starten.

Is er een andere mogelijkheid om toch meer dan 32.000 karakters door te geven?

Kijk nog eens naar dat linkje, daar wordt gerept over een ODC bestand oid, misschien dat dat wel werkt.

IIk was het inderdaad aan het bekijken, mss biedt het toch een oplossing. Ga het straks verder uitzoeken, eerst nog iets anders te doen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan