eehbiertje
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 nov 2007
ik ben sinds vandaag overgegaan op 120mbit (ziggo)
normaal had ik 80 en was mijn downloadsnelheid met nieuwsgroepen tegen de 5.5mbps (terwijl 10 mogelijk is)
maargoed nu ben ik dus naar 120 en blijf ik rond die snelheid steken... (5.5mbps)
lig dit aan mijn netwerk of bij ziggo?
mijn opstelling is modem (Touchstone® Telephony Modem TM702B) >> router ( NETGEAR WGR614v9”) >> switch / switch + wifi >> draadloze ontvanger
op de 1e switch zitten 2 pcs en op de switch met wifi zit 2x een nas
maargoed op de pc die op de kabel aangesloten is haal ik dus max 5.5mbps (ook rechtstreeks zonder switch)
deze kabel is een +- 20meter lang en alle switches zijn 100mbit
ligt het aan de lengte van de kabel of aan mijn router?
aangezien ik zo niet super veel heb aan mijn verbinding
ik weet dat deze snelheid niet tot aan de deur gegarandeerd is maar als er een verhoging komt neem ik toch aan dat de snelheid tenminste iets omhoog zou moeten gaan?
normaal had ik 80 en was mijn downloadsnelheid met nieuwsgroepen tegen de 5.5mbps (terwijl 10 mogelijk is)
maargoed nu ben ik dus naar 120 en blijf ik rond die snelheid steken... (5.5mbps)
lig dit aan mijn netwerk of bij ziggo?
mijn opstelling is modem (Touchstone® Telephony Modem TM702B) >> router ( NETGEAR WGR614v9”) >> switch / switch + wifi >> draadloze ontvanger
op de 1e switch zitten 2 pcs en op de switch met wifi zit 2x een nas
maargoed op de pc die op de kabel aangesloten is haal ik dus max 5.5mbps (ook rechtstreeks zonder switch)
deze kabel is een +- 20meter lang en alle switches zijn 100mbit
ligt het aan de lengte van de kabel of aan mijn router?
aangezien ik zo niet super veel heb aan mijn verbinding
ik weet dat deze snelheid niet tot aan de deur gegarandeerd is maar als er een verhoging komt neem ik toch aan dat de snelheid tenminste iets omhoog zou moeten gaan?