Maximale resolutie volgens specifcaties niet selecteerbaar in windows menu schermre

Status
Niet open voor verdere reacties.

beanbag

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Een jaar geleden kocht ik een amilo xi 3650 p8400, waar ik overigens zeer tevreden over ben. Nu ben ik voor mijn vader een laptop aan het zoeken en bij het vergelijken van specificaties met mijn laptop merk ik dat ik volgens de specificaties een hogere resolutie zou moeten kunnen draaien dan mijn huidige resolutie. (1920x1080 versus 1680x945)

Ik kan deze echter niet selecteren, noch op het nvidia control panel dat de juiste grafische kaart aanduit (nvidia 9600m GT), noch onder het menu schermresolutie dat je kan selecteren door op het bureaublad je rechter muisknop in te drukken. 1680x945 is het maximum.

Ik heb volgende laptop (pagina met specificaties):
http://www.laptopshop.be/product/64668/fujitsu-siemens-amilo-xi-3650-p8400-azerty.html#specificaties

• Er staan geen gele driehoekjes onder apparaatbeheer.
    • Bij grafische adaptor staat nogmaals de correcte videokaart
    • Bij beeldscherm staat "algemeen pnp beeldscherm"
  • Ik heb wel windows 7 professional geïnstalleerd ipv de bijgeleverde windows vista.

Dit is mijn probleem. Oorzaken waar ik aan denk:

Foute specificaties ?
Windows 7 niet volledig compatibel met mijn laptop ?
generisch pnp beeldscherm werkt correct (geen gele driehoekjes) maar een betere driver voor beeldscherm is voorhanden ?​

Of ligt het (het niet kunnen bereieken van de max. resolutie) ergens anders aan?

Alle inzichten en oplossingen worden van harte geapprecieerd.
Merci!

Laatst bewerkt:
kun je bij spellen de resolutie van full hd wel selecteren?
het kan ook zijn dat het een typefout is...lijkt me niet maar toch?

Laatst bewerkt:
Neen. Maximaal1680x945

Ik heb het gecontroleerd bij splinter cell conviction, splinter cell chaos theory en GTA: san andreas. Conviction is het enige moderne spel dat ik heb.

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan