maximale snelheid Intel(R) Pro Wireless 3945ABG Network connection

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Jens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Ik heb een met deze kaart ongeacht de snelheid van de verbinding een maximale download van 386kb/sec. Nu is dit opzich natuurlijk behoorlijk snel maar nu hebben we bij ons in huis een veel snellere verbinding. Nu vraag ik me af of dit de capaciteit van de kaart is of dat er mogelijk een andere oorzaak is.(voorheen hadden we internet met een snelheid van ongeveer max 500kb/sec toen bleef die ook altijd op 386kb/sec hangen. Ik heb hem overigens nog niet aan de kabel gehangen dus ik weet niet of dat wel sneller gaat...iig alvast bedankt

Ik heb het zelfde probleem.
~365 kByte/sec met een abonnement van 500 kByte/sec (@home regelmatig)
Ik heb altijd gedacht dat het aan de kabel lag totdat ik een laptop heb aangeschaft en een draadloze router. Die laptop haalde met gemak 500 kByte/sec soms zelfs 510 terwijl mijn desktop via het draadje toch weer op die 365 bleef hangen.
Ik heb van alles geprobeerd en toen ik de snelheid van de kaart op 10 Mbit/sec full duplex had gezet had ik tot mijn verbazing opeens ook op de desktop een snelheid van +500 mByte/sec.
Ik kan geen verklaring geven waarom dat zo is maar het werkt in elk geval.
Misschien dat er hier nog een expert rond neust die wel een verklaring voor dit fenomeen heeft.

Windows XP Pro, up to date.
Linksys wireless-G 2,4 Ghz 54 Mbps wireless router
Intel Pro/100 VE netwerkkaart
NOD32 virusscanner
ZA pro firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan