Maximale temperatuur hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

daand

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Goeiemiddag allemaal,

Ik heb een vraag Wat is de Maximale temperatuur van de hardeschijf merk Hard Disk

WDC WD3200BMVS-11F9S0 vanmiddag haalde hij een temperatuur van 54 graden hij zit in een legohuis ingebouwd ( het is een externe harddisk ) nadat hij zo warm is geworden heb ik nu al een kleine 2 uurtjes niks gedaan en de temperatuur is nu 40 graden

54 graden is inderdaad wel een beetje warm. Hoe heb je hem in de kast hangen? Kan de luchtstroom er vrij langs gaan?
Ik had er ook last van dat de HD's te warm werden (daar gaan ze overigens slechter performen en kunnen uiteindelijk kapot gaan). Ik heb dat opgelost door ze zo op te hangen in de kast dat ze boven en onder vrije ruimte hebben en vervolgens heb ik er een fan voor gezet. Daar was gelukkig genoeg ruimte voor, want ik gebruik een big tower. Nadat ik dat gedaan had daalde de temperatuur naar zo'n 35 graden.

Oeps, ik zie nu dat je het over een externe HD hebt :o
Dan kan ik alleen maar aanraden om die zo te plaatsten dat de lucht er vrij langs kan.

Oeps, ik zie nu dat je het over een externe HD hebt :o
Dan kan ik alleen maar aanraden om die zo te plaatsten dat de lucht er vrij langs kan.

Ik heb hem in een Legohuis ingebouwd en nu is de temperatuur normaal 43 graden dacht ik daarom heb ik 2 printscreens gemaakt de waarden zijn nu normaal

Bijlagen

• Smart Data Externe harddisk.JPG
    Smart Data Externe harddisk.JPG
    71,7 KB · Weergaven: 145
  • Temperatuur externe harddisk van nu.JPG
    Temperatuur externe harddisk van nu.JPG
    33,9 KB · Weergaven: 101
43 graden is inderdaad een normale temperatuur (in gebruik neem ik aan, niet idle). Idle behoren HD's zo'n 30 tot 35 graden te zijn.

43 graden is inderdaad een normale temperatuur (in gebruik neem ik aan, niet idle). Idle behoren HD's zo'n 30 tot 35 graden te zijn.

voor een laptop is 40/45 graden normaal dacht ik maar niet voor 3,5inch hardeschijven

Zet hem staand;) zo word hij koeler maar weet niet wat normale graden is.

dat zijn leuke harddiskjes die je heb:o

Groetjes

De HD's verticaal plaatsen helpt inderdaad. In mijn reserve PC heb ik de HD's ook verticaal staan. Ze worden dan minder warm, maar ook geruislozer.
Wat bedoel je met "weet niet wat normaal graden is". Bedoel je dat je het niet kunt meten?

Speedfan (http://www.downloadstad.nl/download/speedfan.html) geeft wel de temperatuur aan van interne HD's. Externe HD's denk ik niet.

Overigens bedankt voor de aardige opmerking over mijn huidige systeem :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan