Maximum aantal fields in recordset ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gumabel

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Met de hierna vermelde code voeg ik de records die voldoen aan goedgekeurd en afgedrukt aan een andere tabel toe.

Code:
Private Sub KnpTermijnboeken_Click()
Dim i As Long
Dim rs As Recordset
Dim RecordCount As Long, strID As Long
Dim MyPath As String, MyFilename As String, strWhere As String, strDocName As String
Dim strSql As String
Dim dbcurr As Database

Set dbcurr = CurrentDb()

Set rs = CurrentDb.OpenRecordSet("TblTermijnHuidigemaand")
    Do While Not rs.EOF
        If rs.Fields("Goedgekeurd") = True And rs.Fields("Afgedrukt") = True And rs.Fields("Geboekt") = False Then

strSql = "INSERT INTO TblKwijtingen" & _
         "(Polisnummer, Maatschappijnr, MaatschappijNaam, NaamMemberbroker, Klantnummer, Naamverzekerde, Omschrijving, Begindatum, Einddatum,Vervaldag, Vervalmaand,Periodiciteit,Nettopremie,) " & _
         "VALUES('" & rs!Polisnummer & "'," & rs!Maatschappijnr & ",'" & rs!Maatschappijnaam & "','" & rs!NaamMemberbroker & "', " & rs!Klantnummer & ",'" & rs!NaamVerzekerde & "','" & rs!Omschrijving & "', #" & rs!Begindatum & "#, #" & rs!Einddatum & "#, #" & rs!Vervaldag & "#," & rs!Vervalmaand & ",'" & rs!Periodiciteit & "'," & rs!nettopremie & ")"
         dbcurr.Execute strSql, dbFailOnError

rs.Edit
         rs!Geboekt = True
         rs.Update

End If
        rs.MoveNext
    Loop
end sub

Dit werkt prima. Er dienen echter nog meer velden toegevoegd worden. Wanneer ik een extra veld toevoeg krijg ik foutmelding 3346 aantal querywaarden en doevelden komt niet overeen.
Zit er hier een maximum op ?

kan ik niet alle velden invoegen zonder ze te benoemen ?

Code:
 strSql = "INSERT INTO TblKwijtingen * VALUES (rs.fields) "
 dbcurr.Execute strSql, dbFailOnError

kan ik niet alle velden invoegen zonder ze te benoemen ?
Nou nee, en dat is maar goed ook. Want je hebt verschillende soorten velden, dus je zult het ene veld als Getal moeten opmaken (eigenlijk geen opmaak dus), een ander veld als Tekst en een derde als Datum. En hoe had je gedacht die specifieke opmaak toe te wijzen?
Overigens krijg ik de indruk dat je nogal wat dataredundantie hebt; velden als [MaatschappijNaam] en [Naamverzekerde] zijn in mijn ogen volslagen overbodig als je ook al de velden [Maatschappijnr] en [Klantnummer] wegschrijft. Tenzij je klanten hebt die uit belastingtechnische redenen om de haverklap hun (bedrijfs)naam veranderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan