Maximum aantal reords per onderdeel exporteren naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jlebbink

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Tbv een externe applicatie (MoreApp) wil ik een liftenbestand met storingen exporteren naar Excel. Een lift kan 0 tot veel storingen hebben. Het is de bedoeling, dat in het geval van een lift met meer dan vier storingen de laatste vier worden geëxporteerd en bij minder storingen het werkelijke aantal.
Ik heb nog geen oplossing gevonden om het aantal te beperken tot vier.

Bijgevoegd een voorbeeld van de opzet.

Bijlagen

Dan heb je een subquery nodig die het veld [LiftboekId] filtert. Iets als:
Code:
SELECT Installatiegegevens.Liftnr, Klanten.Naam, Installatiegegevens.Contractvorm, Installatiegegevens.Servicebeurten, Installatiegegevens.Uitvoeringsdatum, Storingenboek.Storingnr
FROM Klanten RIGHT JOIN (Installatiegegevens LEFT JOIN Storingenboek ON Installatiegegevens.Liftnr = Storingenboek.Liftnr) ON Klanten.KlantId = Installatiegegevens.KlantId
WHERE (((Storingenboek.LiftboekId) In (select TOP 4 LiftboekID FROM Storingenboek AS Dupe WHERE Dupe.Liftnr = Storingenboek.[Liftnr] ORDER BY Dupe.LiftboekID DESC)))
ORDER BY Installatiegegevens.Liftnr, Storingenboek.Storingnr;

Op zich werkt het op deze manier. Echter de liften die geen storingen hebben worden hier niet weergegeven.
In dit geval, Lift 16 heeft geen storing. Het is de bedoeling, dat in de tabel,voortkomend uit de Query ook de liften zonder storingen worden weergegeven. Het Storingsnummerveld zal dan leeg moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Dan zet je er een criterium onder dat filtert op Is Null.

Helemaal gelukt. Ik ben happy en kan weer verder.

Octafish, bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan