• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maximum bepalen uit een selectie met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelnoob1

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2015
Beste lezer,

Ik heb een vraag voor mijn database.

Voorbeeld: 2 tabbladen
Tabblad 1: Een blad met 400 regels. In kolom A staan klantnummers
Tabblad 2: Een blad met 1500 regels. In kolom A staan klantnummers (overeenkomend met tabblad 1, maar nu meerdere keren), met in kolom B het transactiebedrag voor die aankoop.
Nu wil ik in tabblad 1 het maximum transactiebedrag van een specifiek klantnummer hebben. en dat dan voor alle klantnummers.

Oftewel, ik wil dat excel in Tabblad 2 zoekt naar de maximum score bij een 1 bepaald klantnummer. Excel moet dus eerst selecteren op klantnummer en dan daarvan de hoogste score weergeven.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Bekijk bijlage Excel vraag.xlsx

Dat kan met een matrixformule

Code:
=MAX(ALS(transacties!$A$4:$A$18=A3;transacties!$B$4:$B$18))

Afsluiten met <Ctrl>+<Shift>+<Enter>

Ik zou het inderdaad het liefst met een matrixformule doen.
Maar ik krijg #waarde

Wat doe ik fout?

Wanneer k dat doe geeft hij de waarde 0 (dit klopt want de voorwaarde is A3 dat is een lege cel)
Zodra ik de voorwaarde verander naar A4 blijft hij de waarde 0 geven?

Heb het idee dat de formule toch niet klopt.
Zou iemand hem in mijn bestandje kunnen zetten en replyen?
Dankjewel.

P.S: draaitabel is gelukt, maar dit is toch niet helemaal wat ik wil.

Het is me inmiddels gelukt via een omweg (draaitabel en dan een waarde opzoeken middels verticaal zoeken)
Bedankt voor jullie hulp. Ik ga vanavond nog even verder aan de slag met jullie tips. Danku

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan