''Maximum Processor State'' percentage

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdewinter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2011
Hallo iedereen die mij wilt helpen,

ik heb twee weken geleden een nieuwe laptop gekocht: dv6-3190ed
prachtig dingetjes met een leuke gpu en een intel i5 460m cpu.
Nu speel ik nog wel eens een spelletje (pes2011, rift, WoW, call of duty) waarbij het spel veel van de processor vraagt. volgens het HWmonitor bereikt mn cpu soms een max van 95 graden (de cpu kan 105 hebben).

Nu heb ik een bios update gedaan en daarna werd de cpu nog maar ongeveer 80 graden als ik een spel speel. Ook heb ik een coolingpad als ik echt langdurig ga gamen, om mn cpu temp nog wat naar beneden te schroeven.

--------- hier komt mijn vraag pas: ----------

Als ik ga naar:

(windows 7 premium) configuratiescherm > energiebeheer > instellingen wijzigen > geadvanceerde energie instellingen wijzigen , dan kom ik bij ''energiebeheer voor processor''

Dan kan ik daarin mijn ''maximale processor status'' aanpassen van 100% naar een ander percentage. Ik heb dit percentage op 90% gezet.

Mijn laptop blijft hierdoor koeler, ongeveer 55 graden. Ook maakt hij minder geluid (de fan)...

Wat heb ik precies gedaan door dit te veranderen van 100% naar 90%, en brengt het ook nadelen met zich mee? Naast performance uiteraart. Is dit slecht voor mijn processor/laptop?

Bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij...

Ik heb je tekstgrootte weer aangepast.Niet nodig om zo groot te plaatsen.

Succes met je vraag.

Een laptop is natuurlijk niet bedoelt voor gamen...
Ze zijn gemaakt om makkelijk een computer mee te kunnen nemen.

Misschien moet je in spellen de resolutie lager zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan