maximum waarde opzoeken in een record

Status
Niet open voor verdere reacties.

zouaaf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
2
Hallo iedereen

voor een stageverslag moet ik de slijtage bijhouden aan de remblokken van een locomotief.
Er zijn 32 remblokken en deze hebben natuurlijk een vaste plaats op de loc. Dus mijn tabel heeft 32 kolommen voor de remblokken (wiel 1 remblok 1, wiel 1 remblok 2 etc..) en 1 kolom waar de datum van de meting ingevuld wordt. Een query laat ik de slijtage berekenen aan elke remblok en ook de GEMIDDELDE slijtage van een bepaalde loc. Zo kan ik bepalen bij welk gebruik de remblokken het snelst afslijten. So far, so good. Nu is het dus ook belangrijk dat de MAXIMUM slijtage wordt vastgesteld. de query moet dus de hoogste waarde van de berekende slijtage van de remblokken zoeken, ook al zijn er 2 dezelfde waarden berekend. Dit wil zeggen dat in hetzelfde record de velden (wiel 1 remblok1, wiel 1 remblok 2 etc..) moeten worden vergeleken met elkaar en de hoogst gevonden waarde moet gegeven worden. Ik heb al meermaals geprobeerd met de expression builder, maar helaas zonder resultaat. Kan iemand mij alvast op het goede "spoor" zetten ? Thanks !
 
Het goede spoor is het opsplitsen van je tabel in 2 tabellen, zoals het hoort ;)
Een tabel met wielgegevens, eentje met remblokgegevens.
Tussen de tabellen definieer je vervolgens een 1 op veel relatie.

FESTER
 
maximum waarde opzoeken in record

bedankt voor de goede raad fester !:thumb:

aangezien het om meerdere locomotieven gaat, heb ik nog een veld locomotiefID moeten toevoegen. De database is on track, nu rijden maar !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan