Maximus V Gene

Status
Niet open voor verdere reacties.

cocopuff

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2013
Hallo,

Ik heb sinds kort me moederbord vervangen naar een Maximus V gene. Nu als ik de computer start gaat de pc automatisch naar de bios gedeelte en niet gelijk naar windows is het mogenlijk dit te veranderen?

Groetjes

Heb je al de datum en tijd gecontroleerd en eventueel goed gezet in het BIOS?

Bedankt voor de snelle reactie!
Ik zal morgen na werk kijken of dat juist ingesteld staat ik llaat het je weten

Laatst bewerkt:
Hoi,

Net even gekeken naar de bios maar alles staat goed qua datum/tijd/jaar
Heb nog geprobeerd de koeling die over de socket gaat van cpu iets los te draaien zonder resultaat ook overclocking auto gezet en disabled helpt ook niet.

Goedenmiddag,

Waarschijnlijk staat ergens in de BIOS aangevinkt: BOOT With BIOS. Of althans iets in die riching.
Normaal gesproken kun je naar de BIOS wanneer je opstart en niet automatisch bij opstarten. Dit kun je wel instellen.
Waarschijnlijk staat dit in de onder het BOOT kopje, in de BIOS.

Even een paar dingen

Als je Boot wat is de normale toets bij je systeem dat deze naar de BIOS gaat ( toets vast ? )
Als je Boot kun je met shift ingedrukt langs de BIOS komen?
Als je Boot met geen toetsenbord krijg je dan nog de BIOS ?
Usb of Ps2 Toetsenbord?

Even een paar dingen

Als je Boot wat is de normale toets bij je systeem dat deze naar de BIOS gaat ( toets vast ? )
Als je Boot kun je met shift ingedrukt langs de BIOS komen?
Als je Boot met geen toetsenbord krijg je dan nog de BIOS ?
Usb of Ps2 Toetsenbord?

Dell of f2 toets is normaal op in de bios te komen geeft die ook aan tijdens het laden.
Shift drukken doet niks.
Zonder toetsebord gaat die gelijk naar windows toe 6x opnieuw opgestart allle 6 gelijk naar windows. 1x erna de toetsebord ingeplugt en gaat gelijk weer naar bios.
Usb toetsebord (alienware)

Opgelost!

Kwam uit op ROG forum en stond over alienware tactX sluit hem aan op een usb 3.0 port en hij doet het weer. Heel erg bedankt voor de snelle antwoorden en hulp!

groetjes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan