maxoak 50000mah

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jouw Asus heeft 19 volt nodig.
Vlgs. deze review moet het ook werken met laptops die 19 volt adapters nodig hebben, en de powerbar blijkbaar ergens tussen 19 en 20 volt levert en (blijkbaar) dan geen probleem veroorzaakt.

Enige probleem dat je zou kunnen hebben: Kijk eerst of de juiste laptop"stekker" erbij zit (zie die review voor een foto-overzicht van meegeleverde "stekkers"). De specificaties noemen de volgende laptop"stekkers":
A:6.0/1.4mm FUJITSU/SONY
C:5.5/2.5mm ACER/ASUS/IBM/DELL/HP/COMPAQ/FUJITSU/TOSHIBA/NEC
E:5.5/1.7mm Acer
F:4.8/1.7mm HP
H:5.0/1.0mm Samsung
I:7.4/0.6mm(or 7.4/5.0mm) DELL/HP
Fordell: 7.4/0.6mm(or 7.4/5.0mm) DELL
K:7.9/0.9mm(or 7.9/5.5mm) IBM/LENOVO
L:3.0/1.1mm Samsung
O:4.5/3.0mm only for HP, can not be used for Dell Laptop

Zie dat Asus niet wordt genoemd, maar mogelijk is de vereiste stekker hetzelfde als die van een ander merk laptop, anders eerst de leverancier contacteren of hij een oplossing/stekker heeft voor je.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Overheen gelezen. :o Stond ook zo dicht bij Acer. ;)

Dan lijkt me er geen probleem te zijn, behalve
a. Er wordt gemeld dat er in NL geleverd kan worden maar er mogelijk geen NL compatible stekker zit aan de oplaadadapter van de powerbar zelf.
Irritant dat díe oplaadadapter verder in de hele advertentie niet voorkomt, dus niet in te schatten is of je er een NL stekker bij krijgt (of dat de aansluiting op de oplaadadapter zo standaard is dat je (bijv.) een stekker van een pc-monitor of van een scheerapparaat er aan kunt aansluiten).
b. Als ik het goed zie heb je een vrij potente laptop. Let op dat deze powerbar max. 3 Ampere levert bij 19,x volt, dus als je laptop meer gebruikt dan 3 A, dan kun je de powerbar alleen gebruiken om de laptop (eerst) op te laden, niet om "lekker door te werken". Als op de stroomadapter van je laptop een lager uitvoeramperage staat dan 3 dan kun je de powerbar dus wel gebruiken om "lekker door te werken".

Tijs.

Laatst bewerkt:
Even 2 toevoegingen:
a. Vlgs. de specs levert de bij de laptop meegeleverde adapter (max.) 120 watt bij 19 volt, dat is (als deze online amperage calculator klopt) 6.31578947 Ampere
Dat is dus meer dan de 3 A die de powerbar kan leveren en dus is de powerbar dan alleen geschikt om je laptop mee op te laden.
b. In Amazon.co.uk wordt alleen de ENG snoer geleverd. Je moet de versie in Amazon Frankrijk bestellen voor een EU snoer.
Q: Is there a EU socket charger for this powerbank?
A: Here, it is British socket charger
You can buy this MAXOAK 50000mAh power bank on Amazon.fr .it is EU socket ,thanks

Alles bij elkaar genomen zou ik deze powerbar niet kopen, zelfs niet in de franse variant van Amazon.

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedankt, gelukkig dus niet besteld. kun je me eventueel een ander aanbevelen?

Aj, dat kan ik helaas niet.
Amazon had het in zijn commentaren er over dat ze ook een "krachtiger" versie van die powerbar in het assortiment zouden opnemen, maar of dat (ondertussen) ook echt gebeurd is wordt niet echt duidelijk. Ik kan 'm in ieder geval niet vinden, dus lijkt me dat er nog geen powerbars in Amazon's assortiment zijn die geschikt zijn voor laptops zoals de jouwe en 'game-laptops'.

Mocht ik zelf toevallig ergens een powerbar tegenkomen waar je wat aan zou kunnen hebben, dan post/link ik die hier.
Ondertussen hoop ik dat iemand anders een goede (aanschaf-)tip voor je heeft.

Tijs.

waarschijnlijk een domme vraag maar ik stel hem toch, kan ik ev. de batterij laten vervangen door een andere die langere tijd meegaat? nu telkens na 2 u plat

Neen, dat kan niet.

Bij de ASUS N552VW zit de batterij helemaal geïntegreerd in het toestel (hangt er niet aan, maar is volledig ingebouwd), hierdoor is het plaatsen van een "extended battery" bij dit type laptop helaas niet mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan