Maxtor 100g voor i mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardb007

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
hallo, sinds kort overgestapt naar imac, nu heb ik een externe harde schijf, maxtor one touch, 100giga. maar deze is geschikt voor microsoft, nu wil ik vanuit mn mac iets opslaan op deze schijf, de mac zegt echter dat dit niet opgeslagen kan worden en is alleen geschikt voor lezen! Hoe los ik dit op?? zodat ik de schijf gewoon voor opslag kan gebruiken

mvg,

Richard

De reden daarachter is dat Mac OS standaard niet naar een NTFS-schijf kan schrijven, enkel lezen.

De oplossing daarvoor is om dit programma te gebruiken.

De gratis oplossing is door je schijf te formateren naar FAT32 wanneer je hem ook op een Windows-machine wilt gebruiken. Als dat niet nodig is kun je hem naar HFS+ formateren.

Daarvoor zou ik wel eerst de bestaande data ergens opslaan anders ben je die namelijk kwijt!

Formateren via je Mac kan met behulp van "Disk Utility" of in het NL "Schijfhulpprogramma" (Kun je opzoeken via spotlight = CMD+Spatie en dan typen)

maxtor 100gig voor imac

als ik de schijf naar fat 32, moet ik dan ook eerst de data er af halen, of kan ik dan gewoon naar fat 32 formateren?? wil hem namelijk ook nog voor windows machine blijven gebruiken, zeg maar uitwisselingsschijf.

grtz richard

Je zult dan eerst de data er af moeten halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan