maxtor 120 gb Sata

Status
Niet open voor verdere reacties.

joshermsen2000

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2001
ik heb dus net een nieuwe xp instalatie gedaan.
en heb het volgende probleem.
ik heb vergeten op f6 te drukken tijdens de instalatie om sata of raid in te stellen.
nou is mijn vraag .. kan dat ook nog na de instalatie van windows xp of moet dat per se tijdens de instalatie.
in de bios staat mijn hd op ''third ide'' en niet op ''first ide''
ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vraag.
mijn pc specs
amd 64 3000 +
asus k8n Mobo
geforce fx 5700
1024 ddr
120 gig.

operating system = win xp sp2

Als je F6 niet gebruikt zal windows tijdens de installatie de SATA schijf niet vinden omdat de stuurprogramma's daarvoor niet geladen zijn.
Heb je meerdere harde schijven in je systeem zitten?

nee dit is de enige.
maar toen ik mijn pc kocht toen stond mijn harde schijf bij aparaatbeheer heel ergens anders.
bij raid controllers (zoiets iig)
nu staat er rechtsonderin de windows balk trouwens ook of ik de hardware veilig wil verwijderen.(in dit geval is de hardware dus de hd)

Schijf is gewoon herkend door Windowsxp en hij staat op de ''third ide'' omdat je geen IDE kabel op 1 en 2 hebt aangesloten.
Werkt zonder problemen bij mij staat die daar ook op heb ook een ASUS moederbord.

Geplaatst door joshermsen2000

nu staat er rechtsonderin de windows balk trouwens ook of ik de hardware veilig wil verwijderen.(in dit geval is de hardware dus de hd)
Dit is bij mij ook het geval.
Ik kan'm niet terug vinden onder ide apparaten, maar heb ook een ander merk moederbord.

Heb je zelf windows opnieuw geïnstalleerd?
Ik ben het verder met SJJ eens. :)

ik heb zelf windows nu geinstalleerd
ik dacht misschien dat nu de snelheid minder zou zijn ivm slecht geinstalleerde software maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

iig bedankt voor jullie snelle reacties

Geen probleem asus bied zelfs geen drivers aan op de site en worden ook niet geleverd op de cd bij je moederbord schijf wordt direct in de bios en winxp herkend.

Geen dank.
Je hebt verder wel je drivers van het moederbord geïnstalleerd?
Met name dan de chipset?

Ik zie dat SJJ al antwoord heeft gegeven. :)
Heb toch even stiekum gekeken op de site ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan