maxtor 500 gig

• Onderwerp starter Onderwerp starter Henk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
ik heb deze nieuwe schijf er net ingehangen
hij word gezien in de bios en ook in windows, maar
in ""schijfbeheer"" geeft ie maar 465 op, en apparaatbeheer bij eiegenschappen staat ie op 476.
Vind ik een beetje raar
Zit ie nu goed, en moet ik die 24 gig als verlies beschouwen, of doe ik toch iets niet goed??
wie heeft raad......

bedankt vast:thumb:

Dit klopt, er is niks met je schijf aan de hand. Weet niet of je je schijf ook gepartitioneerd hebt, maar dan gebruikt hij ook een gedeelte als niet gepartitioneerde ruimte enzo. Ik heb ook 500 GB (2x250 gb, maar "aan elkaar geplakt" via raid). Deze is ook 465 gb. Een schijf is ook nooit precies het aantal wat het lijkt. Kijk maar naar bijvoorbeeld een compact flash kaartje van 2 gb, die is maar iets van 1.8 gb ofzo

nee ik heb er verder nog niks mee gedaan, wilde eerst de reacties effe afwachten

ik vind +/- 25 gig , wel een behoorlijk verlies anders:mad:

bedankt robbert

Het heeft ook te maken, dat 1GB geen 1000MB is, maar 1024MB.

Ik heb een 120GB en een 250Gb in m'n pc zitten. Tel dit bij elkaar op en je zou op 370GB totaal komen. Werkelijk kan ik 348,2Gb gebruiken, dus er mist 21,8GB. Wat is nou 25Gb op de 500GB.:)

1 kilobyte = 1024 Bytes
1 megabyte = 1024 kilobytes
1 gigabyte = 1024 megabyte
1 terabyte = 1024 gigabyte

Ik heb ook nog even lopen googlen en dat bevestigde ook al wat ik al dacht:

De grootte van een harde schijf die in advertenties wordt genoemd, kan verschillen met de grootte die door Windows wordt aangegeven. Bijvoorbeeld, een systeem dat oorspronkelijk werd verkocht met een harde schijf van 120 GB, blijkt onder Windows 112 GB groot te zijn. Hoe kan dit verschil in grootte worden verklaard?

Het verschil in grootte wordt veroorzaakt door een verschillende manier van berekenen. Fabrikanten van harde schijven nemen aan dat 1 KiloByte 1000 Bytes is (decimaal), terwijl Windows met 1024 Bytes rekent (binair). Als gevolg hiervan kan het verschil in grootte oplopen tot een aantal GigaBytes.

Ik heb ook nog even lopen googlen en dat bevestigde ook al wat ik al dacht:

De grootte van een harde schijf die in advertenties wordt genoemd, kan verschillen met de grootte die door Windows wordt aangegeven. Bijvoorbeeld, een systeem dat oorspronkelijk werd verkocht met een harde schijf van 120 GB, blijkt onder Windows 112 GB groot te zijn. Hoe kan dit verschil in grootte worden verklaard?

Het verschil in grootte wordt veroorzaakt door een verschillende manier van berekenen. Fabrikanten van harde schijven nemen aan dat 1 KiloByte 1000 Bytes is (decimaal), terwijl Windows met 1024 Bytes rekent (binair). Als gevolg hiervan kan het verschil in grootte oplopen tot een aantal GigaBytes.

idd, ze verkopen liever een schijf van 320 gieg, waar er maar 300 effectief beschikbaar zijn ... :evil:

okee jongens, bedankt, dan weet ik genoeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan