Maxtor 74 Gb 10.000 rpm schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Wie kan me helpen bij het volgende,

Ik heb een Asus p4p800-e Deluxe moederbord en twee s-ata schijven. 1 van 74 Gb Western Digital 10.000 rpm schijf en een 300 Gb Maxtor 7200 rpm schijf allebei dus S-ata.

Bij het installeren van windows xp pro ziet mijn windows xp allebei de schijven maar kan volgens windows de 74 Gb niet worden geconfigureerd.:confused:

Mijn 300 Gb kan dat wel. :confused:

Maar ik wil dus van mijn 74 Gb 10.000 rpm opstarten omdat deze een stuk sneller is dan mijn 300 Gb schijf 7200 rpm.

Ik heb ook al geprobeerd om alleen de 74 Gb erin te bouwen maar hetzelfde probleem kan de schijf niet configureren. Hang ik alleen mijn 300 Gb gaat dat wel.

Ik weet zeker dat de 74 Gb schijf goed is want het gekke is als ik mijn ide schijven aansluit kan ik ineens wel configureren van mijn 74 Gb harde schijf maar koppel ik mijn ide schijven los kan dat ineens nietmeer.

Naar uren te hebben geexpirimenteerd hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen bij dit probleem.

Alvast bedankt voor het meedenken hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. :thumb:

Laatst bewerkt:
volgens mij is de oplossing simpel: je hebt geen rekening gehouden met de masters-slave configuratie;) 10000 RPM moet als master staan en 300 GB moet als slave staan(dus jumpersettings controleren en zorgen dat het uiteinde van de kabel aan de 10000 RPM staat en het midden aan de 7200 RPM, de connector het verst van het midden moet in je moederbord geplugd zijn)

Helaas dit is het niet zoals ik al ze heb ik de schijf er ook alleen ingebouwd dus verders geen schijven erin.

En sinds wanneer heeft een s-ata schijf een master slave functie ??

Op een ata poort kan je toch via de kabel maar 1 schijf aansluiten ??

Ik wacht af op het volgende antwoord want ik heb de schijf nog steeds niet aan de gang. Ook niet in een andere pc. :(

Hey..

Skelle je moet eerst beter lezen wat ze schrijven..!!

Grasmaaier.. Welk type chipset zit er op je mobo.. de intel 865PE of de intel 875P. Want het type mobo dat jij op gaf heb je in twee versie`s. Bijde met verschillende raid mogelijk heden. Voor jou niet van toepassing zoals ik lees, en ik hoop dat je hier ook niet mee bezig bent geweest..??

Ik wacht af... en zal je dan verder helpen...

Greetz..:D

Ik heb uiteindelijk de schijf maar eens opgestuurd naar de fabriek en die weten ook niet wat er precies mee aan de hand is maar ze hebben me al een nieuwe gegeven en nu werkt het perfect. Bedankt nogmaals voor alle reacties en tot de volgende keer. :thumb:

naja, oops, vergeten:p ben het altijd al gewend geweest om met schijven te werken die wel master-slave hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan